Van Cape Cod terug naar New Jersey

Door J. Stam - 20-10-2014 02:58

Zaterdag 18 oktober beginnen we aan de laatste etappes van onze reis. Vanuit Cape Cod (Brewster) beginnen we langs de kust terug te rijden richting New York. Er is hier veel meer verkeer dan b.v. in Maine. We komen door verschillende staten: van Massachusetts komen we via het kleine Rhode Island in Connecticut. We overnachten op een camping bij Clinton. Er is nog tijd daar naar het strand te gaan in een plaatselijk State Park. Er is een zandstrand met uitzicht op Long Island dat we aan de overkant van de baai zien liggen.

Op zondag 19 oktober rijden we verder langs de kust en volgen Highway 95. Voor de afwisseling sswitchen we van weg naar de Merritt Parkway die ongeveer evenwijdig aan de 95 loopt maar een veel fraaiere route biedt. Niet wetend dat deze weg verboden is voor campers vanwege de soms lage brugdoorgangen, merken  we dat automobilisten ons waarschuwen. Wij denken dat er iets mis is met onze campers maar wanneer een politieauto naast ons komt rijden en ons sommeert naar de kant van de weg te gaan, weten we dat er iets fout zit. Eerst worden we bars toegesproken en onzr rijbewijzen worden ingenomen. Wat later als de politieman merkt dat we het werkelijk niet wisten, gaat het wat gemoedelijker toe. We krijgen wel een gezamenlijke bekeuring maar we worden ook door hem op de goede weg geholpen. We hadden nog een andere parkway op het programma staan maar daar zien we maar van af. Met een ruime boog gaan we om New York heen en komen weer in New Jersey waar de campers weer ingeleverd moeten worden. Het is hier overal erg druk in het verkeer ook al is het zondag. We staan nu weer op dezelfde camping waar we ruim drie weken geleden de camperreis begonnen.

Onderweg kwamen we langs een ongevalplats waar we een motor op de weg zagen liggen. Onmiddellijk ontstaat een flinke file hoewel er drie rijstroken zijn. Een eind verder zijn er twe honden naast en op de rijweg. Een aantal automobilisten stopt om de honden te vangen. Langs de weg zie je veel aangereden dieren:herten, vossen, marterachtigen. Vooral bij bruggen is het wegdek vaak erg slecht. Er zijn flinke gaten en je moet steeds goed opletten waar je rijdt.

Bij ons kampvuur kijken we terug op de afgelopen weken. Wat is er veel gebeurd en wat hebben we veel gezien. Met drie stellen door een stukje Amerika rijden is heel bijzonder. Dat vinden mensen die we tegen komen ook, dat laten ze merken. Amerikanen zijn heel extravert en maken graag een praatje. Ook wordt er onderling vaak gegroet. De campings waren naar Europese maatstaven niet erg goed. De ruimtes zijn vaak wel royaal in mooie natuur en het vuurtje stoken is heel prettig. De campers bieden veel comfort. Het is ook prettig dat we er voor gekozen hebben allemaal een eigen camper te hebben. Morgen gaan we in Middletown de camper inleveren en worden we naar vliegveld Newark gebracht. Dinsdagmorgen hopen we weer op Schiphol aan te komen. We zullen er nog een hele tijd over doen alle gebeurtenissen een plaats te geven. Wat betreft de Indian Summer:die hebben we volop gezien. Veel mooi weer (ongeveer 2 dagen regen gehad) en heel veel mooie bladeren gezien.