The big city: San Francisco

Door Klaas & Sander Snijder - 18-10-2014 06:30

Donderdag  16 oktober

The big city: San Francisco!

s'Morgens eerst maar is even uitgeslapen. Om 9 uur werden we wakker, even ontbijten om daarna de stad in te gaan. We hadden een pas gekocht om 3 dagen onbeperkt te reizen zodat we gemakkelijk overal naar toe konden met het OV.

Rond 11 uur liepen richting de tram, na een half uur was die er nog steeds niet terwijl hij elke 10 mij zou rijden. Achteraf bleek dat er in de binnenstad een groot ongeluk was gebeurd.

Dan maar met de bus naar de binnenstad. Via een enorme omweg kwamen we 2,5 uur later aan bij Pier 39. Hier hebben we twee fietsen gehuurd om mee over de  Golden Gate Bridge te fietsen. Deze brug is in 1937 gebouwd en is 2 km lang. Er loopt zelfs een zesbaansweg over. Hier maken dagelijks duizenden auto's gebruik van.

Via het fiets/wandelpad kun je erover heen en heb je mooie uitzichtpunten. Over de brug zijn we nog even met de fiets geklommen naar een mooi uitzichtspunt, om de nodige foto's weer te maken (zweet uit....). Toen door naar de Ferry. Met z'n allen met de fiets op de veerboot. Terwijl we daar stonden te wachten spraken twee jonge dames ons aan. "Hebben we jullie in Yosemite ook al niet gesproken bij de droge waterval" Dat was wel heel toevallig, we hebben hen daar ook gesproken. Daarna de fiets weer inleveren en de binnenstad in om ergens lekker te eten.

Helaas waren we onze stadsplattegrond verloren. Das was wel even puzzelen en zoeken en vragen om een restaurantje te vinden. We kwamen op plaatsen die minder interessant waren (lees achterbuurten) ..... Uiteindelijk toch een plekje gevonden om wat te eten. Dan kom je erachter dat SF toch wel erg groot is.

We hebben s'avonds ook nog een trip gemaakt in een oude kabelbaan van ca. 100 jaar oud. Aan het eind van de baan moest de kar handmatig gedraaid worden. Leuke ervaring.

Op terugweg naar de camping bleek dat de San Francisco Giants(de honkbalclub van SF) een heel belangrijke wedstrijd had in het stadion . Het was er letterlijke en figuurlijk zwart van politie. Net of je de wedstrijd Ajax-Feijenoord in Amsterdam had.

Al met al hebben we vandaag van veel voertuigen gebruikt gemaakt: de tram ,de bus, de metro, de kabelbaan, de fiets, de veerboot, de camper(om in te slapen) en  heel veel gebruik van de 'benenwagen'!

We hebben het nog steeds erg goed naar ons zin!