The Highway 1, the one and only (part I)

Door Klaas & Sander Snijder - 19-10-2014 23:29

Zaterdag 18 oktober

De wekker gaat vandaag om 7 uur. Vandaag starten we met de route over de Highway 1, de mooiste kustweg van Amerika!

Eerst nog even door San Francisco om aan de goede kant van de kust te komen. Om 8 uur liggen er nog veel Amerikanen op bed, dit zorgde ervoor dat we SF gemakkelijk konden doorkruisen. Dan rijd je gelijk langs de oceaan en zie je de kust die langzaam ontwaakt vanuit de mist. Er waren al een groot aantal surfers fanatiek bezig op de vroege morgen. Erg gaaf om te zien, echt een kunst op de hoge golven rond SF!

Langzaam zakken we af naar het zuiden en we stoppen op een aantal mooie uitzichtpunten om een paar mooie kiekjes te nemen en wat opnames. We hadden ons voorgenomen op het strand van Santa Cruz een cappuccino te drinken. Lekker in de zon met uitzicht op strand en oceaan. De beachvolleybalwedstrijden waren volop aan de gang. We hadden allebei het idee , hier kunnen we de hele dag wel zitten lekker in de zon. Maar we hadden de parkeerplaats maar voor een uur geregeld dus ging de reis door.

De 'one' weer opgestuurd richting Monterey, het was ondertussen 13:00 uur, tijd voor de lunch. Onze mobielhome (mooi Belgisch woord voor camper) geparkeerd aan het strand en daar even lekker gezeten in de zon( het was rond de 22 graden en lekker zonnig). Weer lekker gekokkereld en gegeten.

Vanmiddag stond de '17 mile drive' op het programma. Een kustweg met schitterende uitzichtpunten over dure golf ressorts en fantastische zeezichten. Een deel vd golfbaan lag zowat in de oceaan, leuk om te zien hoe fanatiek de mensen daar zijn met deze sport. Over 17 mile hebben we ruim 2 uur gereden en we hebben de mooiste uitzichtpunten (er waren er totaal 21) bekeken.

Het was 16:00 uur en de camping die we op het oog hadden lag 50 minuten van Monterey. Even een tussenstop in Carmel-by-the-Sea, een luxe pittoresk dorpje als in dCote d Azur . Weer effe een bakkie gedaan, nog wat geshopt en door naar de camping.

Onderweg naar de camping begon de zon al aardig te zakken wat zorgde voor de nodige mooie uitzichten! (Dus maar weer gestopt met de camper, je blijft hier stoppen langs de kust zo super mooi!!) Berend en Herma nog bedankt om van Noord naar  Zuid te rijden, dan kun je heel makkelijk stoppen. Bij aankomst bij de camping bleek deze vol te zijn... Dit hadden we nog niet eerder meegemaakt deze trip. De nederlands sprekende dame van de receptie verwees ons door naar een natuurpark in de buurt. De drie campings in de buurt waren allemaal vol. Het is nl. weekend en dan zijn de Amerikanen op stap.

Aangekomen bij het natuurpark bleek dat we daar konden staan op een parkeerplaats zonder voorzieningen, dus geen hook up en WiFi.Het werd al donker en we hebben alles aan boord , dus hier maar geparkeerd.

We dachten dat dit een rustige avond zou worden, maar dat wat het zeker niet. In het pikke donker hoorden we geritsel in de bos. Daar kwam iemand uit de boesboes met een klein zaklampje op zoek naar zijn camper. Het bleek een jong stel uit Amsterdam te zijn. Die hebben s'avonds bij ons in de camper gezeten om vakantieverhalen uit te wisselen. Heel gezellig onder het het genot van de nodige flesjes Heineken.