The Highway One (part II)

Door Klaas & Sander Snijder - 20-10-2014 05:57

Zondag 19 oktober

De afgelopen nacht stonden we op een parkeerplaats voor dagtoeristen, daarom moesten we voor 9 uur vertrekken. Dus opnieuw vroeg vertrekken vandaag. We wisten dat er in de buurt van Big Sur een leuk cafeetje zat. Na een kwartier waren we er al! Wat een geweldig uitzicht, de mist/wolken trokken boven de oceaan weg en de zon kwam er lekker door! We zaten met onze koffie aan de oceaan, dichter kon niet! Echt een uitzicht vanuit een boekje...! Na 3 bakkies koffie zijn we maar weer verder gegaan, ook hier konden we de hele dag wel blijven zitten, een plaats om te onthouden (Café Kevah in Big Sur).

De volgende stop was bij een kleine waterval (Julia Pfeiffer Burns State Park) ook weer een klein straaltje net als in Yosemite ;) toch was het wel de moeite waard om te kijken want het complete beeld was wel weer mooi.

Weer verder, De weg blijven volgen ( het kan trouwens ook niet anders want er is maar 1 weg) richting het zuiden. Vele mooie plaatsen met heel mooi weer. We treffen het echt met mooi uitzicht.(bijna geen mist).De korte broek kon vanmorgen weer snel aan, de zo'n brandde er om 11 uur namelijk alweer goed op.

50 mile verder komen we aan bij een strand (Piedras Blancas) waar ongeveer 200 zeehonden liggen verspreid, het Dolfinarium in Harderwijk is er niks bij. Een mooi plaatje!

Tussen de middag even een lekker eitje gebakken in de camper aan het strand. Daarna zijn we doorgereden naar Morro Bay, een vissersdorpje aan de oceaan net voor San Luis Obispo. Even een bakkie koffie (alweer) en internetten. Even een camping opgezocht voor vanavond.

Zwemmen in de oceaan is voor de die hards hier.. Het water is steenkoud! Dit slaan we voor deze keer maar over! We hebben een camping te pakken in Buellton, een plaatsje 60 mile van Santa Barbara. Een mooie camping waar we voor het eerst weer gras zien!

Even wat baantjes getrokken in het zwembad, gekookt en zo kwamen we de avond wel weer door.

Morgen alweer de laatste 'echte' dag met de camper. We rijden richting Malibu beach en proberen een plekje te bemachtigen op een mooie camping daar.