dag 1 de reis en new york

Door Henk-Jan Pennings - 09-08-2015 03:16

Na een geweldige laatste kermisavond bij dn beer afgesloten te hebben met een aantal glazen moezel en een worstenbroodje, thuis aangekomen om het avontuur naar Amerika te beginnen.

Half5 in de morgen werd de auto gestart en zijn we richting Schiphol gereden. Daar aangekomen hebben we ditmaal allemaal een foto gemaakt van de parkeerplaats. Aangezien we dit jaar niet weer bij terugkomst 3 uur lang bezig zijn met het zoeken van de auto..

Toen we vervolgens Schiphol binnen stapte hadden we ons eerst schrikmomentje al te pakken.. Vlucht Amsterdam-Newark geannuleerd.. Gelukkig was dat niet ons vliegtuig haha. Op naar de douane! Nadat eerst ons pap bij de 1e controle aangehouden werd omdat er iets verdacht in de koffer zat(speaker voor muziek) werden vervolgens ook nog Nick en Demi bij de gate apart genomen om gefouilleerd te worden.. Zullen wel gedacht hebben daar op Schiphol, verdachte familie..
Na een aantal keer het rookhok bezocht te hebben en ook de jaarlijks terugkerende ruzie over wie bij het raam zit achter de rug was, konden we de reis gaan beginnen.

Het was ditmaal een groter vliegtuig als we gewend waren en ook werd er gratis drinken en (ziekenhuis)voedsel rondgebracht. De reis over de oceaan duurde 7,5 uur en was toch wel vermoeiender als ik had verwacht. Had gehoopt wat slaap te kunnen pakken maar dat was niet heel goed gelukt..

11.00 am Amerikaanse tijd waren we geland en werden we met een taxibusje afgezet bij ons hotel in New York, Pennsylvania hotel(een groot hotel met 18 verdiepingen midden in het centrum van New york).
We zijn vervolgens gelijk de straat op gegaan om de stad te verkennen. Het is een indrukwekkende stad met overal om je heen hoge gebouwen, de een nog  spectaculairder als de ander. Overal om je heen loopt er volk! Heel de dag en heel de nacht is er leven op straat. Ook is er een grote diversiteit aan mensen: zwart/blank/Chinees/Rijk/arm/heel veel mooie vrouwen/maar ook ontiegelijk lelijke vrouwen en ga zo maar door..In ieder geval gaat het mensen kijken nooit vervelen.

Ondanks dat er overal volk loopt kom je zelden terrasjes tegen. We zijn toen een oude "Ierse pub" in gedoken om een pilsje te pakken en bij te komen van het wandelen. Een leuk tentje alleen redelijk rustig omdat het nog vroeg in de middag was.. Na flink wat straten gewandeld en bekeken te hebben was het tijd voor een vette hap van de burger king.

Vervolgens zijn we naar Time square gegaan. Het bekende kruispunt waar het vol hangt met grote reclameborden en waar de straat letterlijk vol staat met auto's, taxi's en een mega massa aan mensen. Indrukwekkend om te zien!

Na een flink zware middag en een nacht overgeslagen was het tijd om even langs het hotel te gaan om even bij te komen en de telefoons weer op te laden om nieuwe foto's te kunnen knippen. Dit rusten duurde niet heel lang, want we wouden de straat weer op! Er was tenslotte nog genoeg te zien!

Er werd even snel een big Mac naar binnen gewerkt en vervolgens stond het Empire state building op onze planning. Dit ooit het hoogste gebouw van de wereld is te bezoeken tot de 86e verdieping. Eerst heb je enkele verdiepingen met uitleg, verhalen en de geschiedenis van het gebouw, vervolgens gingen we met de lift naar boven. Het uitzicht wat je hier over de stad hebt is adembenemend!

Na een indrukwekkende en geslaagde maar ook vermoeiende dag met pijne voeten en Wallen onder mijn ogen waar Amsterdam jaloers op zou zijn, is het nu tijd om wat slaap te pakken. Aangezien morgen de wekker weer gaat om de rest van New york te gaan zien! Weltrusten allemaal!