Dag 4: Philadelphia --> Washington

Door Henk-Jan Pennings - 11-08-2015 04:49

Vannacht hebben we onze eerste overnachting in de camper gehad en zijn we klaar om weer op pad te gaan! Op de planning staat Philadelphia en vervolgens gaan we doorrijden naar onze volgende camping net iets buiten Washington om de volgende dag Washington te gaan bezoeken.

De camper is weer losgekoppeld en klaar voor vertrek. We hebben bij de receptie een map gekregen hoe we moeten rijden en waar we moeten parkeren. De parkeerplaats zoeken was al een hele opgave aangezien Philadelphia voornamelijk bestaat uit eenrichtingsstraten, dus een verkeerde afslag betekende al weer een flink stuk omrijden, en ja dit gebeurde dan natuurlijk ook een aantal keer. Ook het formaat van de camper maakte het er niet makkelijker op om door het centrum te rijden..

Onderweg en zoekende naar de parkeerplaats was er wel genoeg te bekijken, zo zijn we bijvoorbeeld door het Independence historical Park gereden waar onderandere de Independance hall staat. Dit gedeelte wilde we later die middag nog gaan bezoeken..

Toen we eenmaal de parkeerplaats gevonden hadden begon de ellende.. Bij de slagbomen zat een meid (met een iq waarschijnlijk niet hoger dan een visstick) die ons vertelde dat we de camper niet mochten parkeren omdat hij te groot is. Ook wist ze niet te vertellen waar we dan wel terecht konden.

Op zoek maar naar een andere parkeerplaats was het plan.. Maar een parkeerplaats vinden waar we wel terecht konden bleek moeilijker dan we dachten. Na een tijdje zoeken besloten we toch maar om gewoon door te rijden richting Washington en Philadelphia te laten voor wat het is..

Na een aantal kilometer rijden was het tijd voor een pauze en zijn we gestopt om wat te eten, drinken en roken. Toen we weer klaar waren voor de rit besloot de navigatie om ons niet terug de snelweg op te sturen, maar kwamen we op de "binnenwegen" uit. Die ons de ene heuvel op en af, smalle straten en bossen liet rijden.. Wel prachtig om te zien, maar comfortabel op je stoel zitten is een ander verhaal (voor moeders dan haha).

Eenmaal op de camping aangekomen was het tijd voor een pilske. We hadden er nog maar 6 in de koelkast dus voor de avond moest er wat bij gehaald worden. Tot onze teleurstelling kregen we te horen dat er op zondag geen bier verkocht wordt.. Fijn..

Na de avond doorgebracht te hebben aan het zwembad, sauna en jacuzzi, wat gegeten te hebben gaan we ons nu maar eens voorbereiden op morgen: Washington DC

De buurtjes 11-08-2015 09:02 {{button-34028}}

Wat een heerlijk avontuur zijn jullie tegemoet gegaan, geldig in te lezen. Veel plezier, liefs de buurtjes

Fenna en Piet 11-08-2015 11:39 {{button-34053}}

Wat leuk al die verhalen! En ik waan me weer in Amerika! Tja en van dat bier op zondag, dat kennen we!!😉😉

Esther 11-08-2015 11:41 {{button-34054}}

Beetje tegenslag maar zo te horen , wel een geweldig avontuur. Veel plezier en veel liefs xx

Sonja en goof 11-08-2015 18:05 {{button-34087}}

Dat van dat bier wist ik niet,cola Light kan je altijd krijgen haha. Onze tomtom heeft ons ook wel eens over onverharde wegen gestuurd of ergens waar je met kromme tenen van in je auto zat. Wat leuk om jullie zo te volgen en oh ja Demi wie zijn die mensen die met jou op de foto wilde!!! Veel plezier

Henk-Jan Pennings 13-08-2015 11:08 {{button-34208}}

Op zo'n dag als deze was het geweldig geweest als jullie een webcam met geluid in de camper hadden gehad.... :)
have fun, en zorg dat je je biervoorraad voor zondag op orde hebt ;)

Henk-Jan Pennings 13-08-2015 11:10 {{button-34209}}

Grappig dat ik als Henk Jan reageer op deze pc... groetjes van Marco :)

Jacqueline Vossen 13-08-2015 20:52 {{button-34252}}

Pfffffft, geen drank aan het eind van de dag, wat een ellende!!!! Dan is dat gedoe met die visstick peanuts!!
Ben benieuwd hoe dat slaaptmet zijn 5-en in de camper! Veel plezier en mocht je Obama zien, doe hem de groeten

jos en karin 16-08-2015 16:16 {{button-34379}}

Wat een geweldige vakantie zeg .Al veel gezien en kei leuk om te lezen.