Santa Monica

Door Angelique Kandiltsios - 16-05-2015 11:35

14 mei -

14 mei - We worden wakker met uitzicht over de oceaan. Dat is nog eens lekker wakker worden. Maar al snel realiseren we ons dat het onze laatste dag is in Amerika 😔. We checken om 12.00 uur uit op dit geweldige resort. Het was een mooie relaxte afsluiting van onze vakantie. We vertrekken van Newport Beach naar ons hotel op het vliegveld van Los Angeles. We checken in en laten onze koffers daar achter en gaan voor de laatste keer shoppen 😄. ( de creditcards zijn nog niet leeg, ha ha die van Jina wel uiteraard). We slagen goed. Vicky scoort nog een super gave tas. (haar creditcard staat wel gelijk in het rood! ) volgens Sakis hebben we kleine diva's gecreëerd, maar ik denk maar zo we zijn maar 1x in Amerika. Tenminste ..............?? Ik heb mezelf ook nog eens verwent met UGGs, en een tas en zonnebril van Guess. Sakis mocht nog een cadeau uitkiezen omdat hij al 15 jaar mijn grote liefde is, en hij slaagt voor een mooie leren tas voor naar het werk. Ondanks dat Jina haar creditcard leeg is slaagt ze toch nog voor een paar Nike basketbalschoenen. Hoogstwaarschijnlijk zullen we nu wel overgewicht hebben.  We gaan eten bij Ruby's diner en gaan op verzoek van Vicky als laatst naar de pier in Santa Monica. Het weer is erg triest (net zo triest als wij). Op de pier is het dan ook rustig. We wandelen wat en gaan nog wat drinken, en dan is het toch echt voorbij. We brengen de huur auto terug en gaan naar bed. We hebben het zonder overdrijven geweldig, super en fantastisch gehad. We hebben ons afgevraagd wat we nu het mooiste vonden, maar dat kunnen we niet zeggen. Alles was indrukwekkend en mooi, maar niets is met elkaar te vergelijken. Zo waren we erg onder de indruk van Las Vegas, maar de campground bij Lone Pine was toch ook amazing. San Francisco was ook bijzonder, schoon en ruim.  De meiden hebben het geweldig gedaan. Ze vonden alles mooi en interessant, en hobbelden overal mee naar toe. Zeker in New York hebben we heel veel gelopen en bezocht en ze bleven al die tijd enthousiast. Zelfs de momenten zonder WIFI konden ze (achteraf) waarderen en er werd weer ouderwets een potje kaarten gespeeld. De wekker staat op 4.15 en onze eerste vlucht vertrekt om 7.45 naar Washington. Vandaar is de planning dat we om 17.00 uur vertrekken naar Amsterdam, maar ik kan nu al verklappen dat deze vlucht vertraging heeft. Want ik zit op dit moment tijdens deze vertraging deze blog te schrijven en het is al 18.30 uur geweest. Ook hier kan ik nog een stukje over schrijven. Uiteraard ben ik lang met de planning van deze vakantie bezig geweest. Ik vond het erg leuk om te doen, maar ook spannend. Je boekt iets zo ver vooruit en betaald alles met creditcard. Ook de excursies enz heb ik op voorhand geboekt.  En op plaats van bestemming werd ik iedere keer weer blij verrast hoe goed alles verliep en hoe goed alles hier in Amerika geregeld is. O.a. de service van hotels en verhuurbedrijven. Overal stonden er shuttles klaar om ons naar het volgende adres te brengen. Nog nergens hebben ( inmiddels wel helaas) we vertraging gehad. Geen schade met de camper en huurauto's en ieder hotel was goed. Ik had elk hotel geboekt op goede reviews betreft de locatie en nergens zijn we teleurgesteld.  Ik zal morgen een laatste blog plaatsen, waarin ik hopelijk kan vertellen dat de vertraging niet verder is opgelopen en dat we ons kleine lieve hondje weer mee naar huis hebben genomen. Wij vonden het erg leuk om onze vakantie met jullie te kunnen delen. Xxx