San Francisco

Door Willem en Jenny Weerd - A long time ago

Op woensdagmorgen was de shuttle er al om 5 uur in plaats van half 6. Jenny wilde zich net gaan douchen toen de telefoon ging en de receptioniste mededeelde dat de shuttle er al was. Haar medegedeeld dat wij zo snel mogelijk kwamen. Jenny had zich snel gewassen en aangekleed en om 10 over 5 zaten wij in de shuttle. Nadat wij nog wat passagiers hadden opgehaald waren we ruim op tijd op het vliegveld. Bij weging bleek 1 koffer iets te zwaar en moest er worden overgepakt. Bij de controle naar de gate had Jenny haar bodylotion in de boardcase gedaan en natuurlijk ging de pieper. De reis van de bodylotion eindigde in de vuilnisbak. Het vliegtuig was stipt op tijd en om kwart over 9 zaten we in de lucht op weg naar San Francisco. Om twaalf uur waren we daar en gingen we weer op zoek naar een shuttle, de snelste en goedkoopste manier van vliegveld naar hotel. Die was al gauw gevonden en met nog een passagier gingen we naar de stad. Om 1 uur waren wij bij het hotel en konden we gelukkig direct naar onze kamer. Even wat uitpakken en toen de omgeving nog maar even verkennen. Het bleek dat we in een historisch hotel aan de hoofdstraat, de Market, in San Francisco zaten. Vlakbij alle vervoersvoorzieningen en het centrum van San Fr. Wat wel opviel was het grote aantal zwervers wat hier rondliep. We hebben wat folders gehaald bij de plaatselijke VVV en hebben wat eten en drinken ingeslagen en zijn toen terug gegaan naar het hotel. Het tijdsverschil begon ook mee te spelen en wij lagen op tijd in bed. Donderdag zijn we met de cablecar, een soort tram wat door een kabel in het wegdek wordt voortgetrokken, in de richting van Fishermans Warf gegaan. De dag was trouwens wel koud begonnen. Daar moesten we wel ongeveer een uur voor in de rij staan. Vervolgens zijn we langs de pieren gelopen om uiteindelijk bij pier 33, vanwaar de boten naar Alcatraz vetrekken, te horen te krijgen dat de eerstvolgende plek om naar Alcatraz te gaan op dinsdag is. Erg jammer. We zijn toen teruggelopen en bij pier 39 hebben we een zeeleeuwen kolonie bekeken. Erg veel lawaai en stank maar wel erg leuk om te zien. Daarna hebben we fish en chips gegeten en zijn naar een pier gelopen waar historisch vaartuigen lagen. Vervolgens zijn we naar de bekende Lombardstreet gelopen met al die haarspeldbochten en wij zijn ook daar afgedaald via een voetpad wat er naast ligt. Prachtig om te zien. Lopend zijn we toen weer naar het hotel gegaan, de jas was inmiddels wel uit. Op vrijdag zijn we met de bus naar Haight Asbury gegaan waar wij de mooie huizen uit de flower power tijdperk hebben bekeken. Aansluitend zijn we lopend naar het Golden Gate park gegaan om vanaf daar de bus naar de Golde Gate brug te nemen. Wij zijn de brug ook nog een stuk opgelopen. Toen we zijn we met de bus en vervolgens weer lopend naar Fishermans Warf gegaan waar het wel erg gezellig is. Met de tram, de gewone, zijn we weer naar Market gegaan naar ons hotel. Morgen tussen 11 en half 12 kunnen we de camper ophalen en vanaf daar is het afwachten op welke camping we weer wifi hebben. Tot de volgende keer, groeten Willem en Jenny.

Meld je nu gratis aan voor de webinars over een van onze populaire bestemmingen!
Klik voor meer info!
Meld je nu gratis aan voor ons webinar over West-Canada.
Kom naar onze infodag op 3 oktober in Zwolle.