3 parken in één bericht

Door Willem, Jenny, Aldert, Martijn en Anna - 03-06-2015 07:07

Op zondagmorgen vertrokken naar Yosemite Nationaal Park. Via een mooie route kwamen we bij het park, het was niet zo ver van Sonora af. Bij de ingang van het park een ticket voor alle nationale parken gekocht, scheelt heel wat geld. De camping, gelukkig gereserveerd want alles was vol, lag niet zo ver van de ingang van het park. Nadat wij ons bij de Ranger hadden gemeld kregen wij onze plek toegewezen en hebben de camper op zijn plek neergezet. Nadat wij ons hadden georienteerd hebben we een wandeling gemaakt van ongeveer 4 uur over hoogtes en dalen. Bij terugkomst hadden we een drankje wel verdiend (kapot). Na een gesprek met de Camp Host (een vrijwilliger) konden we het beste morgen maar naar Yosemite Village rijden en daar de gratis Shuttle bus nemen die steeds rond rijden en bij alle bezienswaardigheden stoppen. Op deze manier hebben wij de Yosemite Falls, Mirror Lake en het Visitors centrum met een bezoek vereerd. Bij het Visitors centrum hebben we een film gezien over Yosemite en hadden ze een indianendorp nagebouwd. Tegen half zeven waren we weer op de camping nadat wij onderweg nog bij een uitzichtspunt hadden gestopt. Dinsdag omstreeks half negen vertrokken naar Kings Canyon en Sequoia park om daar General Grant en General Sherman te zien. Dat zijn beide reuze Sequoia's. Vervolgens via een prachtige kilometers lange afdaling het Sequoia park verlaten en zijn we op een camping in Three Rivers beland. Morgen gaan we in de richting van Death Valley. Wifi? geen idee dus afwachten maar. Groeten van Willem en Jenny.