Het laatste bericht.

Door Willem, Jenny, Aldert, Martijn en Anna - 24-06-2015 02:59

Hier dan eindelijk het verslag van Los Angeles. Door problemen met Wifi kon dit helaas niet eerder. Op woensdag 17 juni werden wij bij de camping opgehaald door een shuttle bus en naar het centrum van Los Angeles gebracht. Daar stapten nog een aantal personen in en toen begon de rondrit door LA. Eerst gingen wij richting Hollywood waar wij werden afgezet bij de Walk of Fame. Daar kregen wij iets meer dan 3 kwartier de tijd om even rond te kijken. Van Martijn had ik gehoord dat Van Diesel ook een ster had gekregen dus zoeken maar. Onbegonnen werk bleek al gauw. Welke kant moet je op? Van een aantal film- en muzieksterren een foto gemaakt en verder van de letters Hollywood op de berg uiteraard ook. Daarna gingen wij de wijk in waar de sterren wonen danwel een huis bezitten. Prachtige huizen waarbij het spul van Tom Cruise er uit sprong, 28 miljoen had hij er voor over gehad om op een heuvel met uitzicht te wonen. Helaas niet op de foto kunnen zetten maar misschien is het op Google te vinden. Wel hebben we een aantal andere mooie huizen gezien. Ook een aantal huizen die onderdeel uitmaakten van een film zoals Pretty Woman met Julia Roberts en het appartement waarin John Wayne heeft gewoond. Vervolgens over Sunset Boulevard en Melrose Avenue gereden waar wij met onze creditcard in de winkels niets konden kopen. Foto gemaakt van een als boodschappenauto gedegradeerde Rolls Royce. Aansluitend nog langs het Music Center gereden waar The Doors en Guns and Roses zijn begonnen. Daarna de lunch gebruikt in het Farmers Market, allemaal verschillende eetgelegenheden waarbij wij voor de verandering voor Fish and Chips kozen. Dagje LA leuk om er geweest te zijn, ook een leuke stad met helaas weer veel zwervers. Op donderdag vertrokken naar Pismo Beach waarbij het de bedoeling was om daar 2 nachten te verblijven. Helaas de door ons uitgezochte camping was vol en een volgende camping had maar voor 1 nacht plaats. Toch maar gedaan. Wij kregen de volgende dag te horen dat het zo druk was i.v.m. een bijeenkomst van Classic Cars in Pismo vandaar de drukte, ook tijdend de rit naar Carmel/Monterey zouden wij daar last van kunnen krijgen maar dat was gelukkig niet zo. Bij de uitgezochte camping zouden wij 3 nachten willen blijven, helaas 2 nachten zou kunnen, echter toen wij de prijs hoorden gingen wij maar voor 1 nacht, 97 USD per nacht. Op zaterdag maar weer vertrokken en wij reden langs de wijn route, gelukkig niet veel verkeer. Na slechts anderhalf uur kwamen wij al een leuke camping tegen doch deze was helaas vol. Waarom die campings allemaal vol waren?: de Amerikanen trokken er met vaderdag op uit. Door de eigenaresse werden wij naar een andere camping verwezen die nog 1 plek vrij had en ook nog voor 3 nachten. Super! Zitten op ongeveer 60 mijl van de plek waar wij de camper in moeten leveren. 3 dagen lezen en luieren, heerlijk. Niet helemaal want op maandag alvast de camper wat schoon gemaakt en de koffers zover mogelijk ingepakt. Op dinsdag moesten wij om 10.30 uur de camper inleveren en wij waren ondanks het erg drukke verkeer mooi op tijd. Door het camperverhuurbedrijf werden wij met een shuttle bus naar het hotel in Milbrae gebracht, op 10 minuten van het vliegveld, en morgenvroeg, woensdag dus, om 5 uur worden wij opgehaald en naar het vliegveld gebracht voor de terugreis naar Schiphol waar wij dan op donderdagmorgen om 09.20 uur aankomen. Onze rondreis door 2 gedeeltes van Amerika zit er dan op. Vijf en een halve week op reis geweest, heel wat gezien en beleefd. Meer dan duizend foto's gemaakt. 4707 kilometer gereden met de camper en daarnaast nog met de huurauto in het oosten. Wat een indrukken. Het was prachtig. Groeten van Willem en Jenny.