Vervolg van de reis.

Titel. Canada.

2-09-15
Calgary-Banff
We konden vanmiddag de Campers ophalen met de taxi naar de camperverhuurder.Hier na begon de spannende reis,eerst wennen aan het rijden maar dat gaf geen probleem.Bij de eerste de beste supermarkt eten in geslagen en op weg naar de eerste camping.
3-09-15
Lake Louise.
De weg over de Mountains is prachtig de ruige bergen en uitzichten  ,en met de camper rijden gaat ons prima af
4-09-15
Jasper
We bezoeken vandaag de Maligne Canyon langs een diepe spleet maken we een wandeling waar het water door heen stroomt lopen via de helling weer terug.Daar na gaan we naar het Maligne Lake dit is een meer waar het gletsjerwater in uit komt.Onder weg komen we een heel stuk bos tegen wat helemaal is af gebrand .
Na een koude nacht, het heeft gevroren gaan we echt de bergen in.Onderweg stoppen we in Icefield Glacier om met een speciaal voertuig de glatser op te gaan het is koud maar genieten van al het moois dat we zien.Als we weer beneden zijn gaan we met de bus naar een mooi uitzichtpunt De Glacier Skywalk dit is een plato dat tegen de rots is gebouwd dit heeft een glazen vloer waar je de diepte in kijkt. We gaan nu verder naar Jasper, onderweg begint het wat te sneeuwen en de bomen zitten onder het rijp.Janny ziet langs de weg een wolf lopen.wederom een prachtige weg.Op de camping in Jasper aan gekomen blijkt hij vol te zijn,we worden door bestuurt naar de andere kant van het dorp daar kunnen we op de camping terecht  ze zeggen dat er beren zitten maar niet gezien hoor.
5-09-15
Vandaag blijven we in Jasper.

6-09-15
Blue River
Vandaag rijden we het district British Columbia in het is een prachtige dag de temperatuur is boven de 20graden.We dachten dat het een kort ritje was maar het waren mijlen, dus.        80km verder. Op de camping hebben we sins dagen weer telefoon en WiFi dus bij deze de contacten weer bij gewerkt.
Groeten uit Bue River.
7-09-15
Wells' Gray park
We gaan een doodlopende weg de Clearwater Valley Road op die is 65 km het bos in we bekijken diverse watervallen en aan  het eind van de weg ligt onze camping.Hier genieten we van de rust en zie je hoe donker het s'nachts kan zijn.
8-09-15
Kamloops.
Onze volgende bestemming is Kamloops via een vrij drukke weg naast ons de spoorlijn en de rivier met soms hele diepe dalen onder weg begint het te regen we rijden Kamloops voorbij en onze volgende camping licht weer in een natuurpark met een groot meer het is hier prachtig en we hebben mooi zicht over het
Het is een frisse morgen maar het weer lijkt prima dag te worden,we moeten eerst tanken en boodschappen doen. De navigatie zet ons op het verkeerde pad we komen op een zandweg uit,we gaan terug en met de kaart komen we op de goede weg.In Logan Lake gaan de dames de boodschappen doen en de mannen tanken.Op onze vervolg route komen we langs hele dorre bergen die helemaal on begroeit zijn verderop zijn ze deze aan het afgraven dit is een hele grote oppervlakte,volgens ons wordt het een stuwmeer.Via een een hele steile afdaling komen we in Ascorft,op camper plek aan de rivier gaan we koffie drinken,als we weer door rijden is het of je door de duinen rijdt er groeit hier tegen de bergen een soort helmgras en gele struiken het krioelt hier van de vlinders duizenden.Langzamerhand worden de bergen weer groen en groeien er weer bomen.Als je hier rijdt dan heb je een weg en een spoorlijn  en de rivier met diepe dalen.Ons eind punt is Yale na even vragen komen we op de camping.
9-9-15
Stanley
Na een goede nachtrust maken we nog even een wandeling langs de rivier het weer is mooi zonnig.Ons eerste doel is Harrison Hot Springs een warm water bron.Dit ligt aan een groot meer met een boulevar het is moeilijk de camper te parkeren een worden naar een ander  parkeerplaats verwezen daar is een .......?We vragen om inlichting en de mevrouw sprak Nederlans we konden de Campers parkeren op het gras onder de bomen.We kregen van haar een tip dat wij van onze volgende camping in Maple Ridge  het beste de trein naar Vancouver te nemen in verband van hete parkeren in de stad.Het zoeken naar de camping ging wat moeilijk geen goede coordinaten maar toch op de plaats van bestemming gekomen.

11-09-15
VANCOUVER .
Het is vroeg opstaan de wekkerloopt af om 5.45 vlug iets eten en  met 1 camper naar het station in Maple Ridge, dit is nog een uur rijden we zitten in tijdnood de camper parkeren voor het station.
Snel kaartjes gekocht en nog 5 minuten en we stappen in de trein naar Het station Waterfront in Vancouver.Eerst koffie met lekkere   Pancakes genuttigd .We hadden een tip gekregen om een fiets te huren en een trip door het Stanley Park te maken.We kwamen langs mooie  locatie van Vancouver . Hier na nog een wandeling door de stad met o.a Chinatown ,Gastown ,Steam clock.en diverse kiekjes gemaakt.Daar na nemen we nog Sea Bus naar North Vancouver en daar even rond gekeken en met de boot weer terug.We gaan weer naar Waterfront daar stappen we op de West Coast Exspress terug naar Maple Ridge. Het was een geweldige dag,wie had gedacht deze oudjes op de fiets door Vancouver zouden rijden.

12-09-15
Hope.
Vandaag hebben we een verjaardag te vieren Johan is 71 jong geworden, de camper is versierd,en er is gebak bij de koffie.De rit naar Hope is niet zo lang 107km onderweg nog even stoppen bij een slijterij want in de supermarkt kun je geen bier krijgen en we hebben niet meer genoeg voor het feestje.In deze winkel kunnen we weer Nederlands praten de eigenares is van Nederlandse afkomst. We blijven een paar dagen op deze camping de dames moeten de was doen en de mannen bij komen van het zware werk. Al met al is het wel vermoeiend.