Keep Austin Weird - Hitchhickers may be Escaping Inmates - Off The Grid

Door M. Bijl - 05-04-2015 00:46

Jaaa, we zijn weer in de lucht! De laatste dagen hebben we droog gecampeerd (geen aansluitingen) en dus geen voldoende stroom gehad om telefoons op te laden. Daarnaast ook nog in een gebied zonder ontvangst, dus ook geen WiFi. Hierbij weer een bijgewerkt blog van de afgelopen dagen.

Yeahhh, we are back on air! We have spend the last days dry camping (no hook ups) and therefore no sufficient amp supply to charge telephones. The area was also reception-less, so no WiFi either. So here is an up to date blog about the last couple of days.

Keep Austin Weird

En rare vogels kom je hier zeker tegen. De hoofdstad van Texas en ook het bolwerk voor oude hippies en kunstenaren. Austin is een mooi aangelegde stad zonder echte hoogbouw. Daarnaast loopt de Colorado dwars door Austin met aan weerzijden een prachtig aangelegd park. Met het hete weer vind je hier iedereen op het water met bootjes, surfplanken en kano's.

We hebben heerlijk 's avonds gegeten bij de Green Mesquite een BBQ tent met live country muziek. Gwynn vond het prachtig. De volgende dag lekker van het mooie weer genoten op onze camping Pecan Grove. 's avonds ijsje gehaald bij de lokale food trucks.

Na twee nachten Austin, zijn we naar San Antionio gegaan. Hier staat de Alamo, een oud missiefort, waar flinke veldslagen hebben plaats gevonden. We hebben hier langs het riviertje in het centrum gelopen, waar allemaal restaurantjes langs zitten. Erg gezellig plaatsje.

And weird people we saw. This is the capitol of Texas and also a very important city for old hippies and artists. Austin is beautiful build, without any high buildings. The Colorado runs through the city, with on both sides a beautiful park. With the hot weather we encounterd, a lot of people seek refreshment on the water by boat, surfboards or kanoes.

At night we ate at the Green Mesquite, a BBQ diner with live music. It was awsome. Gwynn loved the music. The next day we enjoyed the beautiful weather on our camping Pecan Grove. At night we got ourselves an ice cream at the local food truck.

After two nights of Austin, we went to San Antonio. Here you can find the Alamo, an old mission fort where many battles took place. We walked along the river in the center of San Antonio, where you can find restaurants along the water. This is a very nice town.

Hitchhikers may be escaping inmates

Dat geven de borden aan op onze weg van San Antonio naar het Amistad National Recreation Area. De weg voert door kleine dorpjes en niemandsland. Eenmaal in Amistad camperen we voor het eerst "droog" zonder aansluitingen en staan we op een camperplaats in de natuur voor slechts $8. Geen buren, dus deuren 's nachts goed op slot. Maar met een prachtig uitzicht over Lake Amistad. Biertje erbij, BBQ aan en Gwynn in zijn tentje in de schaduw. Heerlijk!

That is what the signs say on our way from San Antonio to Amistand National Recreation Area. The way goes through little towns and no mens land. In Amistad we are dry camping for the first time. No hook ups at all and we staying on a campingspot in the middle of nature for just $8. No neighbours, so we made sure we locked the doors at night. The view on Lake Amistad is magnificent. Beer, BBQ and Gwynn in his little tent in de shade. Wonderful!

Off Grid

Een heel eind rijden is het nog van Amistad naar Big Bend National Park. We rijden vele mijlen zonder onderweg wat tegen te komen en soms komen we door spookdorpen. En van het laatste dorp is het nog 1,5 uur rijden naar onze bestemming in het park: Rio Grande Village, waar we wederom droog camperen. We hebben zelf een volle tank water vanuit Amistad meegenomen, omdat in Big Bend bijna geen water is. Dit is een droge woestijn en de temperaturen zijn moordend. Een tippeltje door de zon van de ene kant naar de andere kant van de camping zorgt voor een liter zweet en een rode biet.

Voor onze RV lopen de roadrunners rond en de rode kardinaalvogel vliegt hier van boom naar boom. Eten goed opbergen en niets laten slingeren. Voor campeerders met een tent geldt dat alles met een geurtje, van eten tot en met deodorant, opgesloten moet worden in een bear-proof kast. Want hier lopen wilde zwijnen en zwarte beren rond. Onze buurman heeft bij camperen buiten de camping oog in oog gestaan met een mountain lion. Was ook geen pretje en hij is er goed vanaf gekomen.

Het is een prachtig gebied en wij blijven twee nachten. Van de natuur, temperaturen en rust genieten.

Vandaag zijn we in Van Horn aangekomen, zodat we morgen snel in El Paso zijn. Daarna trekken we door naar White Sands National Park.

It's a long drive from Amistad to Big Bend National Park. We drive many miles without encountering something along the way. Sometimes we pass through ghosttowns. From the last village to our destination Rio Grande Village it is still a 1,5 hours drive. We are dry camping again. We took a tank full of water with us from Amistad, because there is a big water shortage here. This is a dry desert and the temperatures are killing. A stroll from one site of the campground to the other site gives you a bucket of sweat and a red head.

In front of our RV roadrunners are passing by and Red Cardinals are flying from one tree to another. We have to lock away our food properly and leave the campground clean of any food. Campers with a tent will have to lock away everthing with a nice smell, from food to deodorant, in a bear-proof locker. Black bears and Javallinas (wild hogs) are walking around. Our neighbour encountered a mountain lion while he was camping in the wild. He luckily made it back.

This is a very beautiful area and we are staying for two nights. We enjoy nature, temperatures and peacefulness.

Today we arrived at Van Horn, so we will be in El Paso quickly tomorrow. Then we will head further to White Sands National Park.