Florida en New York

Door Allan Drost - 12-04-2015 01:01

Hi guys,

Afgelopen zaterdag hebben wij de dag doorgebracht in de Everglades. Dit is een groot natuurpark wat bekend staat zijn alligators die daar hun leefgebied hebben. Leuk weetje, dit is de enige plek op aarde waar alligators samenleven met krokodillen. Hier hebben we een airboat tour gedaan waarbij je met een propellerboot door de Everglades vaart met de hoop wat alligators te spotten. Nou dat is gelukt. Tevens was het een leuke ervaring om met zo'n boot door de waterlelies te varen.

Daarna zijn we Shark Valley gegaan om een prachtig stukje natuur te zien. Er zijn twee routes die leiden naar een zogenaamde observation tower, een korte van +/- 11km en een lange van +/0 12.5km. Het is mogelijk om deze route te lopen, te fietsen of te doen met een tram. Fietsen viel af omdat de totale kosten van het huren van een fiets hoog uitvielen. De tram zat qua prijs daarbij in de buurt dus tegen beter weten in, “aha” zijn we eigenwijs gaan lopen. Na ruim een uur lopen met 30 graden en 3 flesjes water op zak, zakte de moed ons wel een beetje in de schoenen. Het was warm, Allan kreeg blaren en Jeroen begon liedjes te zingen. Na 5 keer “we zijn er bijna” bleek dat we achteraf nog niet eens op de helft waren. Desalniettemin hebben we wel geteld 1 hele alligator gezien die ergens in een modderbad lag te chillen. Na 2.5 uur waren we eindelijk bij de toren gearriveerd. We hebben democratisch besloten om met de tram terug te gaan. Dit koste ons dan wel $15 per persoon maar deze hebben we uiteindelijk niet betaald. Waarom niet? Nou omdat we wilden betalen maar ze uiteindelijk zelf niet wisten waar we heen moesten. Die avond hebben we met Wendy's in bed gelegen onder het genot van Jack.

De volgende dag zijn we naar Fort Myers gegaan. Hier zijn we even de stad in gelopen en door een mangrove bos of pad gewandeld. Deze leidt tot een mooi uitzicht op zee.

Op maandag zijn we naar Fort Myers Beach gereden, om daar even wat te drinken en rond te lopen. Vervolgens zijn we naar Sanibel en Captiva Islands gereden om hier de mooie stranden en natur te bekijken. In Sanibel hebben we met de auto een trail door de natuur gereden. Daarna zijn we naar Captiva gereden wat er werkelijk schitterend uit ziet. Dure huisjes, mooie natuur je ziet het allemaal.

Omdat Allan nog niet bruin genoeg is hebben we maar besloten om op dinsdagochtend even op Fort Myers Beach te liggen. Nadat de quality time erop zat, zijn we naar Sarasota gereden met het fantastische idee om een timelapse te maken op het strand. Helaas waren er twee Duitsers zo snugger om in beeld te gaan zitten, schade. We zijn dus maar de boulevard gaan verkennen wat er heel gezellig uit ziet. Hier hebben we wat gegeten onder het genot van een subtropische regenbui.

Helaas is dan op woensdag onze laatste dag in de Sunshine State (Florida) aangebroken en we maakte de trip af door naar Orlando te rijden. Om ons verdriet weg te nemen zijn we wezen shoppen in de Florida Mall. Vervolgens zijn we naar Daytona Beach gereden waar je met de auto het strand op mag rijden. Gezien we daar de fotoshoot hadden gepland met onze huurauto hebben we besloten deze eerst maar eens even door een WASSTRAAT te halen. Eenmaal aangekomen bij een Ghetto Carwash bleek dat de definitie van wasstraat niet helemaal voldeed aan onze beeldvorming. De wasstraat bestond uit een aantal werkende negers die de auto met de hand gingen wassen. Het was een erg komische ervaring en na 20 negergrappen zijn we naar het strand gereden om hier te controleren of de velgen er nog op zaten.

Naar een paar gereden rondjes over het strand zijn we naar ons hotel gereden om in te checken. Hier hebben we nog even wat gegeten bij Denny's maar dit is zeker af te raden. Zelfs McDonalds is nog beter. Jaja dat zegt wel wat want als je o.a. bij IHOP, Wendy's of Five Guy's hebt gegeten dan is McDonalds al helemaal niet meer lekker.

Donderdag was voor ons een zeer emotionele dag. Niet omdat we naar New York gingen, ook niet omdat we de kou in gingen, ook niet omdat we 2 weken erop hadden zitten maar omdat we de huurauto in moesten leveren. Na 9 dagen trouwe dienst waren we zeer gehecht aan onze vierwieler. We hebben heerlijk gecruised over de Amerikaanse wegen, dat was een schitterende ervaring.

Eenmaal aangekomen in Newark stond de eerste uitdaging alweer op ons te wachten. Het openbaar vervoer naar ons hotel in New York bleek lastiger dan gedacht. We werden door verschillende mensen allerlei kanten op gestuurd en we zijn ergens 1 perron te vroeg uit gestapt. Uiteindelijk hadden we het metro systeem door en zijn we in 1 streep naar ons hotel gereden.

Ons hotel ligt praktisch naast Time Square dus hier zijn we dan ook al eerste naar toe gegaan om ons te vergapen aan de vele lichtreclames die je daar vind. Die avond zijn we een Ierse pub in gegaan om een paar lekkere Guinness biertjes te drinken.

Vrijdag was het weer vroeg op staan om naar het vrijheidsbeeld te gaan. Gezien de aanslagen van 11 september zijn de veiligheidsmaatregelen aangescherpt. Voordat je de boot op stapt dien je door een soort luchthaven controle te gaan. Vervolgens de wiebelende boot op gegaan richting het vrijheidsbeeld. Toen we achterom keken zagen we de prachtige skyline van Manhattan. Helaas zat er ee ndikke laag mist voor dus zagen we er nagenoeg niks van.

Gezien wij van de elite zijn hadden we een ticket met “Crown Access” m.a.w. we konden helemaal tot bovenin de kroon komen. Na nog een security check mochten we dan eindelijk het standbeeld in. Om in de kroon te kunnen komen moesten we een smalle, stijle en donkere trap naar boven beklimmen. Een aanrader voor mensen met claustrofobie en hoogtevrees. Eenmaal aangekomen in de kroon was het een mooie ervaring om in het toppunt van het meest besproken beeld van Amerika te staan.

Toen we het vaste land weer hadden bereikt zijn we naar de wijken Little Italy en Chinatown gegaan. Hier hebben we gegeten in een tentje waar Allan 9 jaar geleden iwel eens heeft ontbeten. Verder bestaat Little Italy en Chinatown uit veel winkels, restaurants en souvenir winkels.

Vrijdagavond zijn we naar het 9/11 Memorial Museum geweest. Een zeer indrukwekkende tour waar het verhaal zeker tot zijn recht komt. Dit wordt zeker versterkt door de brokstukken die tentoongesteld zijn en de diverse film- en geluidsopnames van dat moment. Zelfs Jeroen werd hier stil van. Daarnaast hebben we de twee watervallen gezien als monument zijn opgesteld voor de vele slachtoffers. Tevens hebben we het nieuwe One World Trade Center gezien waar we helaas nog niet in konden omdat deze pas eind mei wordt geopend voor publiek.

Zaterdagmiddag hebben we de Central Park Movie Tour gedaan. Een lokale actrice was onze gids die ons meenam door Central Park om ons diverse fiilm locaties te laten zien. Dit was erg leuk en we zijn van mening dat dit een schitterend park is.

Vanavond gaan we stappen in een van de bekendste clubs van New York, Pacha.

Helaas moeten we jullie als trouwe lezers meedelen dat dit hoogstwaarschijnlijk onze laatste blog is gezien we weinig tijd over hebben en we maar voor 24 uur internet hebben.

Morgen hebben we een fiets tour door Brooklyn. Maandag maken we helikoptervlucht over Manhatten, bezoeken we tweemaal On top of the Rock”, in het licht en donker. Daarnaast gaan we nog het Empire State Building bezoeken en zullen we nog gebruik maken van de Hop on hop of bus.

Foto's houden jullie nog tegoed want het internet is net zo snel als een inbelverbinding.