Arches (dag 1)

Door Bernadet Gelinck - 29-07-2015 17:10

Yesss…. We hebben nu ook WiFi op de laptop, dus nu dan de reisverslagen van de afgelopen 3 dagen. ;-)

Vanochtend hebben we heerlijk ontbijt met een geweldig uitzicht. Daarna was het vertrekken naar Arches National Park. Op de heenweg door Capitol Reef hebben we nog even een schitterend panoramapunt aangedaan en daarna ging het weer verder in ons huis op wielen.
Na een rit van ongeveer 3 uur kwamen we aan bij Arches National Park.
Wederom bezochten we eerst het Visitor Center om ons te orienteren. Daarna gingen we in een mooie rit naar boven de rotsen in.
Als eerste bezochten we Balanced Rock (een balancerend groot rotsblok op een ander rotsblok). We verbazen ons dat het bovenste rotsblok zo blijft staan. Tevens bezochten we daarna North en South Window (2 mooi gevormde bogen in de rotsen). Wat een mooi en apart natuurverschijnsel!
Het parkeren daar had even wat voeten in de aarde, want in eerste instantie was er geen plek om onze camper te parkeren. Nadat Edwin wederom een rondje had gereden was er toch een plek vrij waar wij onze bolide konden parkeren.
Na terugkomst bij de camper was het inmiddels 18.00 uur geworden en tijd om naar onze campground Devil’s Garden te rijden. Deze campground bevindt zich helemaal achterin het park.
We hebben een supermooie plek! Tegen de rode rotsen aan.
’s Avonds hebben we nog even omhoog gewandeld om bovenop een een aantal rotsen de mooie zonsondergang te aanschouwen. Wat een super gezicht vanaf deze hoogte! Ook konden we de campground beneden goed zien liggen.
Toen het donker werd hebben we wederom een kampvuur gemaakt. Altijd gezellig met z’n allen rond het vuur.
Morgen willen we een wandeling maken naar Delicate Arch (een mooie rotsboog en het boegbeeld van Arches National Park.