Yosemite (2)

Door Bernadet Gelinck - 04-08-2015 04:05

Vanochtend na het ontbijt hebben we ingecheckt en hebben we de shuttebus genomen naar de Lower en Upper Falls. Het was een klein stukje wandelen naar 2 mooie watervallen. Eenmaal bij de watervallen aangekomen was het wel erg druk,want ja.... het is weekend.
Daarna zijn we naar El Capitan gegaan. Een grote, steile rots. Er stond hier een ranger met een telescoop. Door deze telescoop konden we 2 klimmers zien die bezig waren deze rots te beklimmen (met het blote oog waren deze nl. niet te zien).

Onze volgende stop was Bridalveil Fall. Wederom een mooie waterval.
Edwin is samen met Jorn en Mart nog omhoog op de rotsen geklommen om nog dichter bij de waterval te komen.
Onze laatste stop was bij het Visitor Center en daarna terug naar onze campground.

's Avonds was het tijd voor de barbecue en een kampvuur. Onze plek is behoorlijk donker, want wij zitten nl. aan de andere kant van de camper. Bij de deur zit nl. een lampje die voor wat licht zorgt, maar aan de andere kant hebben we geen verlichting.

Een parkranger kwam nog bij een aantal plekken melden dat er beren gesignaleerd waren er dat iedereen extra alert moest zijn. De jongens vonden het allemaal best spannend worden..... Hij vertelde bij onze buren dat je je groot moest maken en zwaaien met je armen, want dan zouden ze wel vertrekken....
Na heel wat verhalen over en weer besloten we te gaan slapen.