New York (2)

Door Bernadet Gelinck - 13-08-2015 04:19 Vandaag onze eerste hele dag in New York. Van ons hotel liepen we naar Time Square. Van daaruit vertrokken we met de bus naar Ground Zero 9/11. Indrukwekkend om te zien waar de Twin Towers gestaan hebben en hoe groot deze, in omvang, zijn geweest. Alle namen van de omgekomen personen staan in de rand van het watermonument. Hier werden we even stil van…… De jongens willen nu als we thuis zijn graag de film die gedraaid is van de brandweer in New York tijdens 9/11 zien om met eigen ogen te zien wat er op 11 september 2001 gebeurde met de Twin Towers. Ze kunnen zich er nu beter een beeld bij vormen en ik denk dat dat ook voor ons zal gelden. Daarna hebben we naar de Hudson rivier gewandeld. In de verte zagen we het Vrijheidsbeeld, maar morgen komen we er dichter bij, want we gaan er met de boot vlak langs. Na een tijdje langs de Hudson gewandeld te hebben, hebben we de bus weer terug naar Time Square gepakt. Onderweg zagen we o.a. het Empire State Building. Wat een gekte op Time Square. Er is zelfs een speciale tribune met uitzicht op de bekende reclamezuil. Overal taxi’s, bussen, auto’s en heel veel mensen….. Elke minuut klinkt er wel ergens een sirene (brandweer of politie), maar niemand die zich daar ook maar iets van lijkt aan te trekken. Het verkeer staat vaak muurvast, maar dat geldt voor het gehele verkeer in New York. ’s Avonds hebben we de nachttour gedaan. Een mooie tour met o.a. uitzicht op Empire State Building, World Trade Center, Brooklyn Bridge en de skyline van New York. Mooi om te zien! Om 21.00 uur besloten we weer terug te wandelen naar het hotel, want Mart wilde graag nog even naar het zwembad in het hotel (deze is tot 22.00 uur geopend ). Morgen gaan we naar het Vrijheidsbeeld, Brooklyn Bridge en Central Park. P.S. Foto's laten nog even op zich wachten, want het uploaden gaat niet zo makkelijk.....