Home Sweet Home

Door Bernadet Gelinck - 17-08-2015 20:58

Vrijdagmiddag vertrok onze taxi om 14.00 uur uit het hotel in New York naar de luchthaven. We kwamen binnen in ons hotel na een wandeling naar Central Park en de taxi stond al voor ons klaar.
Het verkeer in New York zat, zoals altijd, weer muurvast dus het duurde ruim 1.45 uur voordat we bij de luchthaven waren.

Na de zelf incheck en het printen van de bagagelabels konden we de koffers/tassen inleveren. Eenmaal door de diverse controles hebben we onze laatste dollars in contant geld opgemaakt aan een paar broodjes en liepen daarna naar de gate. Na een tijdje kwam de melding dat het vliegtuig een uur vertraging had vanwege onderhoud en dat we naar een andere gate werden verwezen. Na uiteindelijk 1,5 uur konden we boarden. Goodbye New York, Goodbye USA....

In het vliegtuig kregen we een diner en daarna was het tijd om toch proberen wat te slapen, want het zou tenslotte ochtend zijn als we op Schiphol aankwamen.
Jorn en Mart hebben toch enigszins goed geslapen, Edwin en ik een beetje (meer dommelen) en Bas is wakker gebleven (hij was films aan het kijken).

Na een goede vlucht kwamen we om 8.30 uur op Schiphol aan. Daarna was het tijd om de koffers op te halen. Het duurde lange tijd voordat de koffers er uiteindelijk waren en daardoor hadden we ook al gezien dat alle treinen vanaf Schiphol (in de richting naar Boxtel) niet reden vanwege werkzaamheden aan het spoor die uitliepen.... Yessss.... we zijn weer in Nederland ;-).

Na informatie ingewonnen te hebben hoe nu te reizen met de trein en nog geen zekerheid, besloten we om eerst maar even iets te eten op Schiphol.
Uiteindelijk reden de treinen om 12.00 uur weer richting Utrecht (al waren wij inmiddels zo gaar als wat....).
Uiteindelijk waren we rond 15.00 uur thuis en het regende behoorlijk.

Momenteel hebben we allemaal toch wel last van een jetlag ('s avonds niet moe en niet kunnen slapen en 's ochtends niet wakker kunnen worden......).

Tevens hebben we nog een aantal foto's toegevoegd in het fotoalbum.