Yosemite dag 2

Door Edith Nieuwenhuyse - 06-08-2015 01:42

Gisteravond hebben we nog een ge-ezeld en gepest.  Wat grappig was dat er op de camping één iemand  heel hard ELMER schreeuwde en iedereen op de camping riep dan Elmer terug......

Klonk heel leuk! Een soort van wave. Geen idee wat de bedoeling was maar klonk erg grappig.

Rond 10 uur waren we echt moe en zijn nadat we alles van eten goed opgeborgen hadden als eeen blok in slaap gevallen.

Ik merkte dat er 's nacht alsmaar rondgereden werd door de ranger en met zaklampen geschenen werd of er beren waren.

01.30 uur s'nachts kregen we nog buren en die gingen nog een tent opzetten.

We hebben vanmorgen heerlijk rustig ontbeten en iets later opgestaan.

Nadat iedereen zich opgefrist had zijn we met de shuttle naar het visitorcenter gegaan. Daar hebben we rondgekeken en een film gezien over Yosemite.

Daarna hebben we de bus weer gepakt naar de waterval. Daar een wandelingetje gemaakt en even lekker op een stronk gezeten. Onderweg zagen we weer een hert met jong, daarna weer de bus in en naar het riviertje gegaan. Lekker de schoenen uit en afgekoeld in het water.

Vervolgens boodschappen gedaan en terug naar de camper.

OF we zijn een beetje Nationale parken moe OF we vonden Yosemite heel mooi maar ook heel erg lijken op Nationaal park Stilfersjoch in Noord-Italie waar we een aantal jaren geweest zijn. Ik weet niet waarom maar Yosemite is prachtig maar we zijn niet zo onder de indruk. ( behalve Charlotte) . Zij was misschien een beetje jong in Italië. Bij Bryce en Antelope Canyon keken we onze ogen uit. Hier ook wel maar anders. Het is hier ook ontzettend druk. Langs de wegen staan allemaal auto's gepakeerd en de bussen zitten vol. Het lijkt net de Efteling maar dan in Natuurparkvorm.

Nu lekker bij de camper met een rosétje. Qua camping vinden we dit ECHT een camping. Er staan veel Amerikanen die hier al jaren staan. De eekhoorns springen in het rond. Het is wederom prachtig weer. Morgenochtend  willen we op tijd weg om de seqoia's nog te zien. Daarna door naar een camping op een half uurtje van San Francisco om in te pakken en schoon te maken. De volgende dag leveren we de camper weer in en gaan we een weekje met de huurauto en hotels van San Francisco naar Los Angeles.

Renske lekker lezen.... Helaas geen Wifi.....