Eindelijk een nieuw dieptepunt

Door Peter - 19-05-2015 07:36

Na de copieuze maaltijd van gisteravond stond een ontbijtje gepland in hetzelfde restaurant. Hoe fantastisch het ontbijt er ook uitzag, iedereen beperkte zich tot een simpele bestelling. Daarna volgde het ritueel van het koffers inladen in de auto. We hadden voor de ochtend een korte wandeling ingepland in de Red Canyon. We hadden daar, onderweg naar Bryce toe, al een korte fotostop gemaakt maar wilden er toch nog even een wandelingetje maken. We kozen voor een combinatie van de Hoodoo trail en de Pink Ledges trail. Samen was dit rondje ongeveer anderhalve mijl, maar het bood veel afwisseling en voldoende hoogteverschil. Na een klein uurtje hadden we het rondje afgelegd en vertrokken we verder richting Zion National Park. Dit zou een van de topatracties moeten worden. Intussen hebben we al zoveel stenen, canyons en woestijnen gezien dat er werkelijk een super park zou moeten komen om ons als verwende toeristen nog te kunnen boeien. Onderweg liepen we nog oponthoud op door wegwerkzaamheden. Tegen de middag kwamen we aan bij het park,  daar waren wel wat bergen te zien, maar het was nog niet echt spectaculair. De weg begon na de parkingang langzamerhand naar beneden te lopen. Voor een tunnel stond een wachtrij van 15 minuten, onze 2e file van de dag. Toen we weer verder konden ging het door de tunnel omlaag. Weer uit de tunnel ging het via haarspeldbochten met schitterende uitzichten verder. Doordat we nu zelf in de canyon reden, kregen we een heel ander zicht op de omgeving. Er waren echte bergen,  zoals wij ze uit Oostenrijk en Zwitserland kennen. Ook de hardheid en de richting van de rotsen week af van de vorige parken.  Opvallend was ook de drukte in het park. Volgens de chauffeur van de shuttle waren er zo'n 7000 bezoekers in het park, tegen 42000 tijdens de lokale vakantie periodes. De eerste indrukken waren spectaculair. Het was echter nu al te druk om de auto's te parkeren. We zochten alvast een paar trails uit voor de wandeling van morgen dan gaan we het park door wandelen. We kunnen dan vanaf de bodem van de canyon het terrein verkennen. Eindelijk van de bodem en niet alleen vanaf de rand. Niet zo diep als de Grand Canyon, maar meer dan de Antelope Canyon. Morgen meer over de tochten door de canyon. Gezien naderende regenbuien hielden we het wandelgedeelte voor vandaag voor gezien en gingen we eerst naar het hotel en daarna naar Springdale,  het dorpje aan de ingang van de canyon.