Laatste dag San Francisco

Door Elvira Farla - 18-05-2015 15:29

Vandaag stond bezoek aan Alcatraz op het programma. Om 7:45uur met de taxi naar pier 33 waar vandaan de boten naar Alcatraz vertrekken. Aangezien we ook deze ochtend weer om 05:00uur rect op in bed zien was dit geen enkel probleem. Tickets hadden we thuis al online gekocht, aansluiten in de rij bij de kassa was dus niet nodig.
De oversteek is max. 10 minuten maar geeft wel een mooi uitzicht op SF!
Eenmaal aangekomen op Alcatraz word je gevraagd om eerst een paar minuten naar de aanwezige rangen te luisteren. Evelien, bedankt voor de tip, we zijn direct naar boven gelopen en kwamen als eerste aan bij het cellenblok waar de audiotour begint (je zult vast trots op ons zijn ;-). Wat een bof, het grootste gedeelte waren we bijna alleen en konden we alles goed en in rust bekijken, vond Alcatraz indrukwekkend, waarschijnlijk ook door het verhaal waar je naar luistert als je rondloopt. Al Capone heeft hier oa gezeten, de film "Escape from Alcatraz" is hier opgenomen. Het verhaal over de bekende uitbraak in de jaren 50. Je krijgt een aardig beeld van hoe het leven hier moet zijn geweest, niet al te best en erg hard. Isolatiecellen wat gewoon metalen containers zijn zonder maar enig lichtstraaltje. ik moet steeds denken aan de film "Shawshank Redemption".
Om het cellenblok heen ligt een mooi aangelegde tuin wat het geheel "wat mooier" maakt. Al met al een indrukwekkend bezoek!

Bij terugkomst naar Fishermans Wharf, veel winkels en eettentjes. Aangezien het lunchtijd is hier een Shrimp 'n chips voor Anso en een Clam Showder voor mij. Een heerlijk groot uitgehold brood gevuld met lekker dikke vissoep, jammie!

Vanaf hier lopen we richting Lombardstreet, heel bekend in SF. Dit stukje straat staat bekend als de meest bochtige straat in de wereld. Bochtig is ie inderdaad en het is een echte attractie, de meest dikke auto's komen hier naar beneden, een schouwspel! Het is overigens een hele Tour om als wandelaar hier te komen, de straat is echt superstijl en een echte kuitenbijter!

Bovenaan Lombardstreet stappen we op een Cablecar, nog zo'n leuke attractie in SF! Voor 6 dollar mag je meerijden naar Union Square. En we hadden geluk, we konden aan de buitenkant hangen, wat toch wel het leukste is als je met de Cablecar meerijdt.
Bij Union Square even het terras op, tijd voor een bier(je), alles gaat hier in halve liters dus van een biertje is geen sprake. Je betaalt er overigens dik 7 dollar voor, dus jezelf bezatten is hier een kostbare aangelegenheid!
Vanuit hier met de bus terug naar het hotel, de dag zit er bijna weer op. We zitten in Japantown en dus eten we weer Sushi. Deze keer bij een andere tent waar je rondom een kookeiland met een bak met water zit waar bootjes doorheen varen. Op deze bootjes staan schaaltjes met Sushi die je van de bootjes pakt. Lachwekkend maar vooral erg lekker!

Morgenochtend worden we om 08:00uur opgepikt, de citytrip SF zit er dan op en halen we de camper op!