Terug naar de natuur, Zion National Park

Door Elvira Farla - 28-05-2015 06:27 Vanuit Las Vegas zijn we vertrokken richting Zion National Park. Een redelijk korte rit dus zo tegen het middaguur kwamen we alweer aan in Zion. Onderweg was het weer wisselend van regen tot prachtige blauwe luchten met veel zon. Bij aankomst in Zion is het aanschuiven in de rij voor de toegang tot het park, het is een lang weekend voor de Amerikanen ivm Memorial Day en dus gaan hele families op pad en kamperen. Uiteindelijk loopt eea redelijk vlotjes door en staan we toch redelijk snel op onze campingplaats. Een mooie plek met redelijk wat zon en heerlijk in het groen. Inmiddels zijn mijn benen weer wat minder stram (van de Panoramatrail in Yosemite waardoor ik bijna 5 dagen met enorme spierpijn heb gelopen) en dus gaan we weer eens een ommetje maken. Bij aankomst regende het nog maar inmiddels begint de zon aarzelend te schijnen. Eerst gaat het regenjasje uit, vervolgens het fleecevestje en uiteindeljk ritsen we ok nog maar eens de pijpen van ons broek, het is gewoon heet! Heerlijk! Door de zon ziet de omgeving er toch zoveel mooier uit. Het frisse groen van het verse blad aan de bomen contrasteert mooi tegen de rode rotsen van Zion. Het is weer genieten (hoe vaak zullen we dat nog zeggen?). We lopen de Pa'rus trail. Een mooi pad langs de rivier de Virgin. Een korte wandeling maar absoluut de moeite waard. Het is geen rondtour dus lopen we hetzelfde stuk weer terug. Toch mooi dat je vanuit de andere kant weer heel andere mooie dingen ziet. Een tegemoet komend stel wijst ons op een kleine arch in de hoogte, na goed speuren zien we 'm ook. Een arch is een stenen boog die op een natuurlijke wijze is ontstaan door invloeden van het weer. Deze arch is zo klein dat we 'm niet eens op de foto krijgen, maar gezien hebben we 'm wel! Bij terugkomst is het een drukte van belang op de camping, alle Amerikaanse families hebben het zich gezellig gemaakt en overal branden de firepits. Helaas hebben we zelf nog maar 1 houtblok over vanuit Death Valley, morgen gaan we op jacht naar nieuw hout. Uiteindelijk steekt er een harde frisse wind op en zitten we al vroeg binnen. De volgende ochtend volop zonneschijn. Mooi, want we gaan weer op pad. We hebben de diverse wandelingen bekeken en we gaan met de shuttlebus de canyon in om daar meerdere trails te lopen (die samen 1 ronde vormen). Die shuttlebussen zijn overigens ook ideaal, het zijn gewoon gratis hop on hop off bussen die door het park rijden. Ondertussen wordt er in de bus nog veel achtergrond informatie gegeven over het park. Uiteindelijk hebben we de Lower, middel en upper Emerald pool trails gelopen, vervolgens de Kayente trail. De eindigde waar de Riversidewalk begon. Deze laatste loopt door tot aan de Narrows. Hier kun je ook nog een trail lopen die door de rivier gaat (en waarvoor je speciale schoenen nodig hebt) door de nauwe gangen tussen het gebergte door (de Narrows). Hier keren wij weer om, maar niet voordat we zelf even onze schoenen uitdoen en voelen hoe koud het water van de rivier is. Heel koud dus, maar voor even wel lekker verfrissend. Bij het einde van de trail pakken we nog 1 trail mee, de Grotto trail. Deze loopt uiteindelijk door tot aan de Zion Lodge, we hebben vanmorgen gezien dat ze hier een terrasje hebben met een biertap, dat lijkt ons wel wat :-)! Uiteindelijk hebben we zo ongeveer 10km gelopen vandaag (stijgen/dalen) en dus hebben we wel een pint verdiend! Bij terugkomst op de camping droppen we snel onze rugtassen af bij de camper en haasten we ons richting de supermarkt net buiten het park, we moeten nog hout halen! We hebben grootse plannen, het belooft een mooie avond te worden, dus koen we meteen 2 pakken! En een mooie avond wordt het zeker, eerst maar weer een lekkere BBQ en vervolgens gaat de brand in de firepit, het was weer een mooie dag!