The Arches

Door Dick Zinkweg - 09-06-2015 16:57

Vandaag, 6 juni, zijn we vertrokken van Capitol Reef richting The Arches. Onderweg nog veel moois gezien wat we gisteren gemist hebben, want vandaag hadden we wolken en zon. Toen we bij The Arches aankwamen was alles weer anders en weer prachtig, we hebben een kampeerplaats midden in het park, Devils Garden Campground, plaats 19, zo mooi hebben we het nog nergens gehad qua camping, niet te beschrijven. Helaas begint het nu rond half 6 te druppelen, maar morgen hebben we nog een hele dag, want we hebben 2 nachten gereserveerd. Gelukkig is het weer droog geworden en hebben we bij het kampvuur van onze eerste zonsondergang kunnen genieten. Toen we voor het slapen gaan nog even naar gingen, bleek de hele lucht schoon te zijn gewaaid en zagen we ontelbare (duizenden, miljoenen?) sterren, schitterend, we werden er stil van.

Zondag 7 juni werden we wakker gekust door de zon, en zijn we na het ontbijt naar Wolfe Ranch gereden, waar we niet verder konden door de zware regenval van eergisteren, waardoor een ware modderstroom over de weg ging. We zijn langs een primitieve pionierswoning gelopen en hebben prehistorische petrogliefen (rotstekeningen) gezien. Toen het park uitgereden om in Moab boodschappen te doen, daar was gelukkig ook een Starbucks :-) Op de terugweg zijn we via The Window Section gegaan, waar we een mooie wandeling hebben gemaakt langs enkele "windows"/ärches". Ook zijn we, tenminste Dick, Yvonne en Gerrit rondom de Balanced Rock gelopen, ik heb een gedeelte gedaan, de 2e helft was te zwaar. Vanavond bij de camper hebben we eindelijk een keer gebarbequed en dat beviel prima. Het is helder dus we hopen opnieuw op een mooie sterrenhemel.