03/06 - Van Clearwater naar Jasper

Door Christel Van De Wouwer - 04-06-2015 06:27

De regen die voor gisteren voorspeld was, is er deze nacht allemaal uitgevallen,
gelukkig voor ons, want het heeft echt enorm gegoten ... maar daar hadden wij dus niet zo veel last van gehad :-)
We vertrekken goed op tijd, want we hebben weer een ritje voor de boeg, en we willen ook nog even stoppen in Blue River, om eventueel een rivier- of jeepsafari te doen ( en hopelijk nog een paar beestjes te zien ).
Als we vertrekken zit alles nog helemaal dicht, grijze wolken en lichte miezerregen,
maar gaandeweg klaart het op en trekken de wolken een klein beetje open,
we kunnen ons plan in Blue River dus uitvoeren :-)
De locatie van de RiverSafari is heel makkelijk te vinden en we besluiten ter plekke om beide tripjes te doen, dus zowel met de boot als met de Jeep, vermits we meer dan tijd genoeg hebben.
Maar voor we vertrekken, nemen we eerst daar ter plekke nog een ontbijtje ( hadden we nog niet gedaan vandaag :-) ) verse pancakes met fruit, superlekker !
De riviersafarie is heel leuk, we zien alweer een beer aan de kust rondkuieren op zoek naar eten, en we volgen het dier een tijdje, machtig schouwspel.
Onze gids aan boord is Dylan, nog een vrij jonge kerel, maar hij geniet zichtbaar van zijn job, hij vertelt onderweg allerlei leuke weetjes over de beren en andere dieren, over de gletsjers en de natuur ( volgens hem valt er hier in de winter tot 14 meter sneeuw op de hoogste toppen !!! )
Heel interessant, en prachtige natuur, deze keer vanop de rivier gezien.
Als we terug aan wal zijn, wacht zijn mama Debbie ons al op om met de Jeep de bergen in te trekken.  Diertjes zien we hier niet, maar we rijden wel langs paadjes waar we zelf nooit zouden durven over rijden, en soms lijkt het wel of we niet echt veel plaats overhebben :-)
Maar de rit is prachtig en de uitzichten adembenemend, zelfs met wat minder mooi weer is dit een prachtig land.
Hierna vertrekken we weer richting Jasper, onderweg krijgen we nog meer natuurschoon te zien en ook heel even een fikse regenbui, het moest er eens van komen natuurlijk, maar gelukkig zaten we dan niet in de boot of ergens in het bos ...
In Jasper aangekomen gaan we op zoek naar ons hotel, de Tekarra Lodge,
tot ons grote vreugde hebben we deze keer een superleuke cabin, heel wat beter dan de vorige.
We laden onze spullen uit en gaan in Jasper even rondwandelen en iets eten,
daar zien we dan de Rocky Mountaineer arriveren, een soort Orient Express van Vancouver naar Jasper, de passagiers worden met de rode loper en vlaggen ontvangen op het perron.
Het wordt stilaan tijd om terug te gaan naar ons huisje, maar net voor we daar zijn wacht ons nog een leuke verrassing, 2 Elks ( een soort hert ) staan rustig te grazen langs de weg naar onze Lodge.
Ze zijn helemaal niet bang, waardoor we mooie portretjes kunnen maken.
Schitterende dag vandaag, nog onze verslagjes op de site en dan bedje in :-)