Las Vegas

Door Jan Hartgers - 26-07-2015 08:14

23 en 24 juli.

23 juli.

Vandaag vroeg op om richting Las Vegas te gaan. Nou ja vroeg.......7.00 uur is onze biologische klok geworden in deze vakantie.

Wij rijden door Zion National Park. Je krijgt bij binnenkomst al instructies hoe je moet rijden door de tunnels. 1 tunnel is geen probleem, bij de tweede tunnel word het verkeer tegengehouden (uiteraard tegen een kleine vergoeding) omdat je met de camper midden op de weg moet rijden anders ben je je airco op het dak kwijt. Spannend zeiden we al tegen elkaar. Het is allemaal goed gegaan. Dit is ook weer zo'n mooi park met alleen erdoor heen rijden al. Mooi weggetje tussen de gebergte. We wilden eigenlijk wel even uitstappen daar we er al vroeg waren, 10.00 's ochtends, maar de parkeerplaats was al vol. Helaas, het blijft alleen bij een doortocht. Mochten we ooit nog eens terugkomen dan staat dit park ook op ons lijstje. Zo rijden we dus maar weer verder.

Zo gaat de reis dus sneller dan we dachten. Op afstand zien we door de woestijn Las Vegas al. Lijkt op afstand een heel klein stadje, maar ben je er eenmaal , is het een enorme grote stad en drukte van jewelste. 4 tot 5 baan's wegen aan elke kant.

We rijden er nog even doorheen. Aan de andere kant van Las Vegas (2 uur omrijden) ligt The Hoover Dam, grootste dam ter wereld. Even uitgestapt en de momenten met foto vastgelegd, wat een imposante dam. We voelen de warmte buiten, het is erg warm. Hier moeten we even aan wennen.

Nu weer terug naar Las Vegas. We staan bij Circus Circus RV park. Het is een veredelde parkeerplaats voor campers verder niks. Is wat anders dan in het bos staan. Maar goed , we komen voor de strip en daar gaan we ons ook vertoeven. Richting half 6 de strip op, het is nog licht. Dan is het nog niet indrukwekkend. Even uit eten bij een steak house en weer de straat op. Nu inmiddels donker. Johhhhh wat een geflikker van lichten. Een en al lichtfonteinen. Wel prachtig om te zien. En........enorm druk. En zo wandelen we nog eindje door om alles te bekijken.

24 juli.

Goedemorgen, om 10.00 uur komen we langzaam op gang. Het was laat gisteravond. We hadden in totaal 5,5 uur gelopen en we voelen onze voeten en benen. En het is ontzettend warm hier, 38 graden en koelt niet echt af s'avonds. Vandaag gaan we dat anders doen. We kopen een buskaart die de hele dag geldig is en zo laten we ons afzetten bij verschillende punten op de strip, we hadden de helft nog maar gehad gisteren.

Rond 13.00 gaan we op pad met de bus. We hebben besloten dat we gaan splitsen. Ik met Kim shoppen en de heren gaan het Hard Rock cafe opzoeken om zo weer een t'shirt te scoren voor Rik. Schiet zo wel op met Rik , heeft al 3 shirt uit grote steden van Amerika. Ook zijn ze naar het bekende Las Vegas sign geweest om daar ook een foto van te scoren en tot slot nog even bij de pawn shop geweest (bekend van tv). Ook Kim heeft goed gescoord met shoppen en heeft bijna alle winkels gehad die ze graag wilde zien. En natuurlijk haar inkopen gedaan. Allemaal happy zo. Rond 18.00 hebben we elkaar weer gevonden , even eten, en met zijn allen de bus in naar het eind van de strip om zo de rest te zien te krijgen. Je weet niet wat je allemaal ziet. De grootste hotels gebouwd in thema's, zo heb je een piramide, en New York City nagebouwd, de Eiffeltoren , even op bezoek in Bali, of op bezoek in de stijl van Venetië. Mooie waterfonteinen. Je kan het zo gek niet bedenken. Overal waar je komt staan gokkasten en je kan op de gekste dingen gokken, dat hebben we maar niet gedaan. Veel straatartiesten en zo kunnen we even doorgaan. Allemaal te gek voor woorden. Dit moet je gewoon een keer meemaken. Heel eerlijk, 1 keer is genoeg vinden wij.

Vanavond niet al te laat gemaakt, we moeten morgen weer verder. Het geflikker van de lampen staan nog op ons netvlies als we in bed liggen. Hopen dat we slapen.  Truste voor straks en tot morgen.