Grand Canyon South Rim - Page (09-06-2015)

Door Stefan B. - 10-06-2015 07:14

Grand Canyon South Rim - Page

09-06-2015:

Zo dat was weer een onrustig nachtje. De cabins waarin we sliepen waren opgedeeld in 2 kamers. En aangezien de cabins van hout zijn was het erg gehorig. En onze vriendelijke buren besloten om rond 4 uur snachts op te gaan staan om waarschijnlijk iets van een zons opkomst te gaan bekijken. En het leuke was ook dat ze rond 7 uur weer terug kwamen. Deze lieve mensen waren niet echt bepaald stil dus vandaar de onrustige nacht.

Even rustig opgestart en weer lekker gedoucht. Geen ontbijt inbegrepen dus weer lekker de pot pasta en pindakaas tevoorschijn. We hadden ook nog meloen van de dag ervoor dat was weer een lekker ontbijtje.

Koffers weer ingeladen en weer naar het hoofdgebouw. Uitgecheckt en onze reis gaat weer verder. Ons verblijf ligt vlak naast de Grand Canyon South Rim dus we besluiten de auto nog even te laten staan en even een stukje te wandelen. Daarna de auto weer opgehaald en we gaan een route door het Grand Canyon National Park af met allemaal mooie uitzicht punten. Deze route ligt ook op weg naar onze volgende bestemming.. Page, op ongeveer 3,5 uur rijden, Het weer is een beetje bewolkt en een graad of 20 met af en toe een spatje regen. Dat is wel even een verschil met de dag ervoor bij de West Rim. Dit gedeelte is ook weer heel anders met grote stukken bos. Dat blijft mooi om te zien hoe elk gebied weer andere kleuren of natuur heeft. Van uitzicht punt naar uitzicht punt rijden wij steeds meer richting Page. Veel mooie foto's gemaakt van het geweldige uitzicht wat op elk punt weer heel anders was.

Alle uitzicht punten gehad en we gingen weer verder op weg naar onze volgende bestemming. Onderweg kwamen wij weer allemaal borden tegen met wild wat we tegen konden komen. De Puma's hebben we helaas niet gezien maar de verschillende soorten Eekhoorns hebben we wel gezien op de weg en in het park. Ook kwamen wij borden tegen met Edelherten maar goed het gebied is zo groot dat de kans vast klein is net als de andere dieren. Na een stukje rijden zie ik in de verte een aantal auto's op de vluchtstrook staan en ik denk.. Daar moet iets te zien zijn. Vol in de ankers en ik sluit aan op de vluchtstrook.. En ja hoor, een Edelhert vlak langs de weg staat heerlijk rustig wat gras te eten. Wat een beest is dat zeg. Ik twijfel geen moment en spring uit de auto met de camera in de aanslag. Ik sta op nog geen 3 a 4 meter van dit geweldige beest en hij geeft geen kick. Rustig kan ik wat foto's maken en sta vlakbij hem. Daan komt ook uit de auto en we maken snel een selfie als het beest langzaam wegloopt.

Ook weer een geweldige ervaring om zo'n groot wild beest van dichtbij te zien. We stappen weer in de auto en rijden nog een klein stukje met het beest mee. Daan filmt nog een stukje vanuit de auto en besluiten het Edelhert maar weer met rust te laten. We vervolgen onze reis weer richting Page, maar dit soort dingen maken de rit wel enorm leuk! We rijden heel veel kilometers maar op deze manier is het werkelijk een genot!

In ons mooie reisboek hadden we ook nog een tip gekregen over een mooi uitzichtpunt iets verder op onze route naar Page. Na een stuk rijden kwamen we Little Colorado tegen. Inderdaad een mooi uitzicht punt op een stuk uitgedroogde Colorado River. Hup weer uit de auto en een kleine afdaling naar het uitzicht punt. Doodse stilte en we maken weer wat mooie foto's en filmpjes. Er staat ook een bord met: ''Watch out for snakes, scorpions, lizards and other reptiles''. Dus het is ook wel een beetje spanning en kijkt goed om je heen of je wat ziet. Helaas ik kan niks spannends vinden en we lopen uit eindelijk terug. Tot Daan opspringt en schrikt. Er sprong opeens een Hagedis voorbij en kon hem nog mooi op de foto zetten. Say cheese! Alweer een volgend wild beest op de plaat gezet..

We springen weer in de auto en gaan snel weer verder. Nog ongeveer 1,5 uur rijden en we rijden steeds weer door andere gebieden. Het blijft bijzonder dat elk stuk er weer heel anders uitziet dus je verveelt je geen moment. Na een tijdje rijden en de verschillende borden van wilde dieren zien we in de verte weer iets bewegen. We remmen af en hebben de fotocamera in de aanslag... Oh hmm het is een hond. Die slaan we maar over en rijden weer verder. Na een klein stukje rijden zijn we in Page. Ons hotel is vrij makkelijk te vinden en checken snel in. Een leuk hotel met een mooi uitzicht op Lake Powell.

Inmiddels is het alweer 18:00 uur en hebben wel weer honger gekregen. Ook moesten wij weer wat water en beleg halen dus zochten weer een Walmart op. Gelukkig zit er in elke stad wel een Walmart dus het was een kleine 5 minuten rijden. Pot pindakaas en pasta zijn weer ingeslagen en hebben eigenlijk geen zin in weer fast food of uit eten. We hebben een magnetron op onze kamer dus nemen een kijkje bij de magnetron maaltijden. Ik neem een Spicy chicken met rijst en Daan een pasta en een blik doperwten. We gaan dat ook eens proberen in de magnetron. Het zal jullie misschien verbazen maar we hebben heerlijk gegeten! Heerlijk om weer eens rijst met kip en groente te eten en het smaakte nog vrij vers ook. Zelfs de doperwten waren lekker! Dit gaan we onthouden. Nog even een lekker bakje met een chocolade/vanille toetje voor mij en we hebben de buikjes weer rond gegeten.

Lekker gedoucht en we liggen weer lekker op bed. Het is net na 22 uur dus het is wel weer tijd om zo een tukje te gaan doen. Nog even snel de laatste foto's op de laptop en harde schijf zetten en dan kan het licht uit. Daan is zelfs ook nog wakker dus kunnen we eindelijk eens gezellig samen gaan slapen.

Voor jullie weer een fijne dag en voor ons slaaplekker...