Page (10-06-2015)

Door Stefan B. - 11-06-2015 06:42

Page

10-06-2015:

Zo we hebben heerlijk geslapen maar wel net iets wakker voor de wekker. Het ontbijt is hier van 06:00 tot 09:00 uur dus redelijk op tijd op. Eerst even douchen en even snel wat makkelijks aan en om 08:30 uur richting het ontbijt. Gemiddeld is het hier 38 graden rond deze tijd van het jaar en er valt heel weinig regen. Je voelt het misschien al aankomen.. Het heeft hier de hele nacht geregend en ook in de ochtend ziet het er bewolkt uit met een spatje regen. Niet echt koud want het is nog steeds rond 20 graden maar een beetje plakkerig door de regen. Maar goed eerst even lekker ontbijten en daarna maar aankleden. Toch lekker een korte broek aan en we zien het wel.

We hebben hier 2 overnachtingen dus we kunnen onze koffers lekker laten liggen en hoeven niet weer helemaal in te pakken. Ook wel weer eens fijn. Weer in de auto en eerst even langs de receptie om na te vragen voor een excursie die we willen gaan doen. We willen graag Antelope Canyon gaan bezoeken, zandsteen geslepen door water wat er mooi moet zijn. Er zijn nog een aantal plekken vrij en bespreken met de dame aan de receptie welke tijd we het beste kunnen doen ivm het weer. Je krijgt de mooiste effecten als de zon naar binnen schijnt. Tussen 12 en 2 uur zou het droog moeten zijn dus besluiten de tour van 12:30 uur te nemen. We moeten er rond 12 uur zijn dus hebben nog 2 uur de tijd. We besluiten is Horseshoe Bend te bezoeken. Een mooi uitzicht punt waar de Colorado River een mooie bocht neemt. Een minuut of 10 rijden en we komen aan bij dit punt. Eerst nog een hoge berg over en dan nog een flinke afdaling maken richting het punt. Naar beneden is al vrij pittig omdat het best plakkerig benauwd is en we kijken achterom.. Pff we moeten ook weer terug. Maar goed we hopen dat het uitzicht het doet vergeten. We lopen door de lichte regen door weer een mooi gebied. Komen weer aan bij de rand en wow wat is het weer hoog!! Geen hekjes niks dus we staan weer als schijtbakken langs de afgrond. Voorzichtig de camera pakken en ik schiet weer een paar mooie plaatjes. Het was het inderdaad waard! Voor jullie ook nog een fototje gemaakt met mijn telefoon en dat was best spannend. Met spanning me telefoon vastgehouden want ik wil hem niet kwijt. Hieronder het resultaat...

De plaatjes geschoten en weer genoten van het uitzicht maken wij ons op voor de grote klim. Op de afdaling moesten we nog een soort van lachen om alle hijgende mensen die voorbij kwamen maar de rollen waren nu omgedraaigd. Pff wat een pittige klim!! En opeens waren we best blij dat het geen 38 graden was... Ik was nu al zeiknat boven gekomen door de regen en zweet! Snel de auto in en aan!! aan!! aan die airco!! Wat is dat toch heerlijk.. En dat je niet in zo'n plakkerige bus hoeft met een hoop andere mensen. Nee heerlijk onze eigen auto! Even bijgekomen en weer redelijk opgedroogd door de airco was het inmiddels ongeveer 11:40 uur en moesten we een kwartiertje rijden naar de Antelope Canyon. Keurig iets voor 12 uur kwamen wij aan en aten nog even snel een broodje met pasta. Naar de kassa en de tickets betaald. Even een kwartiertje gewacht en toen mochten we in de jeep stappen. Het is een begeleidde tour want je mag zelf het terrein niet op. Een kleine 10 minuten rijden door een stuk wat tussen juli en augustus onder water kan staan kwamen we aan bij de Canyon. Achter de gids aan lopen we een geel/oranje achtige berg binnen wat de Antelope Canyon wordt genoemd. Inmiddels is de lucht helemaal open getrokken en schijnt de zon volop! Het had niet beter gekund! De gids verteld wat leuke dingen over de Antelope Canyon en wijst ons de mooie plekjes om foto's te schieten. Wel erg lastig want het is erg druk binnen en het is niet enorm groot. Tussen sommige rotsen kan je amper met 2 man naast elkaar lopen. Ik merk al snel dat je zonder statief moeilijk mooie foto's maakt omdat het soms best donker is op sommige plekken. Een kleine beweging en je krijgt een veeg op je foto. Gelukkig hadden wij een statief in de tas gedaan en die klappen we uit. De gids geeft aan dat dit niet toegestaan is en dat je dan een foto tour moet nemen waar je meer tijd hebt. Maar gelukkig deed hij niet al te moeilijk en zei als ik opschiet ik het statief wel mag gebruiken. Gelukkig want nu heb ik wel mooie foto's kunnen maken. En niet alleen hier want zo kunnen wij ook hele leuke foto's van ons samen maken zonder dat we iemand hoeven te vragen om een foto van ons te maken. Ik wil het lekker zelf doen want een ander doet het toch vaak niet zoals ik het zelf wil. Dus erg bedankt voor het lenen Mirjam!! We hebben er heel erg veel plezier van! Maar goed we waren gebleven in de Antelope Canyon. Erg mooi om te zien hoe het licht naar binnen valt in sommige stukken. Vrij opgehaast probeer ik wel wat mooie foto's te maken. Erg veel tijd kregen we niet dus ik moest best opschieten. Na een uurtje waren we klaar met de tour en moesten we snel door want hij moest de volgende mensen op gaan halen. We waren een van de laatste die weggingen. Hij had goed de tijd voor ons genomen en maakte ook af en toe een foto van ons samen. Door de haast heb ik niet echt een goede foto kunnen maken met mijn telefoon maar ik heb het geprobeerd zodat jullie toch een klein beetje een indruk hebben. De betere foto's kunnen jullie tegen die tijd wel in de fotoboeken zien.

Rond 2 uur waren wij weer bij de auto en hebben snel weer een paar broodjes gegeten. De dame bij de receptie had ons een kaartje meegegeven met nog 2 uitzichtpunten er op dus we besloten deze te gaan bekijken. De een had het uitzicht over een dam in de River bij Lake Powell wat er ook weer erg mooi uitzag. De ander had het uitzicht over de Waehwap haven aan Lake Powell en in de verte was de Grand Canyon ook mooi te zien. Dit was de North Rim van de Grand Canyon.

Inmiddels was het net iets na 15:00 uur en hadden we de meeste dingen wel gezien in de omgeving. Het was inmiddels ook lekker warm weer. We besloten om nog even wat boodschapjes te doen bij Walmart. Even weer wat water flesjes ingeslagen want die vliegen er doorheen. Ook weer een magnetron maaltijd gehad zodat we lekker op ons terrasje konden eten in het zonnetje. Rond 16:30 uur waren we bij ons hotel en hebben we lekker onze zwemkleding aangetrokken. Heerlijk even een uurtje bij het zwembad gelegen.. Lekker even ontspannen en even niks doen. Ook wel fijn dat we niet alweer door moeten naar onze volgende bestemming dus dit is echt even een lekker rustig dagje zo. Ook hebben wij weer wild gezien. Er liepen overal konijntjes vrij rond om het complex heen en ook Daan d'r grote vrienden liepen lekker bij het zwembad rond. De hagedis.

Heerlijk even bijgekomen gaan we lekker naar onze kamer. Daan heeft lekker wat aardbeien klaar gemaakt en we hadden een stokbroodje met kruidenboter gehaald. Lekker op ons terrasje gezeten met een heerlijk uitzicht en een lekker zonnetje. Daarna hebben we lekker onze magnetron maaltijden klaar gemaakt en hebben we nog lekker even tot een uurtje of 8 buiten gezeten.

Inmiddels is het alweer aardig donker en zien wij het in de verte flink onweren! We horen geen klappen maar zien alleen de flitsen wat mooie beelden geeft. Lekker op tijd mijn blog af en we gaan zo nog even lekker de foto's bekijken. Morgen gaan we door naar onze volgende bestemming Monument Valley, het volgende gebied van de Navajo Indianen. In dit gebied zijn een hoop western films opgenomen en ook dit schijnt weer erg mooi te zijn om te zien.

Het is een uurtje of 2 rijden dus een lekker kort afstandje voor ons. Nou we gaan snel nog even lekker genieten van onze gemaakte foto's en dan lekker slapen.

Voor iedereen weer een mooie dag en voor ons slaaplekker...