Moab/Arches - Torrey/Capitol Reef (14-06-2015)

Door Stefan B. - 15-06-2015 06:44

Moab/Arches - Torrey/Capitol Reef

14-06-2015:

En dat is weer een ochtend dat we wakker worden door de wekker. Daan heeft helaas weer niet zo lekker geslapen en is steeds wakker geworden snachts. Ik heb opzich wel weer lekker geslapen gelukkig. Vandaag gaan we naar een klein plaatsje Torrey wat vlak bij het nationale park Capitol Reef ligt.

Na een stuk kleine wegen rijden komen we aan bij een vrij nieuwe snelweg met 2 banen. Hier mogen we 80 miles rijden wat ongeveer 130 km/ph is. En zo hard hebben we nog niet mogen rijden. Op de meeste plekken is het limiet 55 of 65 miles dus dat was wel even lekker doorrijden. Het was ongeveer 3,5 uur rijden als we aan een stuk door zouden rijden naar Torrey maar we hadden nog wat dingen te bekijken onderweg.

Als eerste reden we over een beroemde zwarte weg die door Amerika loopt. Het is de enige hele zwarte weg door Amerika en er zijn meerdere films opgenomen.

Geintje!!! Daan trapte er ook in dus dacht ook even bij jullie proberen. Er zijn gewoon weg werkzaamheden dus ze leggen een nieuwe weg aan. :-P

Na een stuk rijden op deze mooie nieuwe zwarte weg kwamen we aan bij Goblin Valley. Dit zijn wat kleine rotsen die worden vergeleken met kabouters. Je kan er gewoon tussendoor lopen en uiteraard wat leuke foto's maken.

We zijn er een klein uurtje gebleven en zijn toch weer snel in de auto gestapt. Het was alweer rond de 30 graden en omdat dit gebied wat lager ligt erg windstil dus lekker benauwd. In de auto en richting Capitol Reef. Het was vanaf dit punt ongeveer nog een uurtje rijden. Onderweg kregen we toch wel weer wat trek aangezien het alweer rond 13 uur was. Daan heeft lekker onderweg weer even wat broodjes gesmeerd die we vers hadden gehaald in de ochtend. Ook even wat lekkere aardbeien gegeten voor de vitamines.

We reden weer door een mooi gebied met veel verschillende kleuren op de bergen. Het was duidelijk dat we steeds dichterbij Capitol Reef kwamen. Dit gebied staat namelijk bekend om de vele verschillende kleuren. En ja hoor na een paar kilometer kwamen we aan bij het grote bord met Capitol Reef erop. Snel weer stoppen en we maken weer een foto bij het bord. Dit doen we bij elk nationaal park.. Gewoon omdat wij dat leuk vinden! Ook in dit park hebben we weer veel foto's gemaakt en hier een paar kiekjes.

Ook hebben we weer van die spannende weggetjes door de bergen gereden en ook daar wat leuke foto's gemaakt. Gelukkig ging de rit iets makkelijker aangezien er geen regen viel.

Gelukkig konden we best veel punten bereiken met de auto maar soms moesten we ook wel weer even een aantal stukken flink klimmen. En dat was toch best wel weer pittig met dat warme weer. Het was wel iets bewolkt soms en dan was het iets minder heet als de zon even achter de wolken verdween.

Weer een hoop gezien en inmiddels was het alweer bijna 18 uur dus kregen wel weer wat trek. Gelukkig ligt ons hotel op 10 minuutjes rijden van het park dus hoeven niet heel ver meer te rijden. Om even de honger te stillen kon Daan weer even oefenen hoe ze straks de baby's weer moet voeren.Lekker een bakje aarbeien banaan yoghurt.

Pfff dat was wel even bijbenen. Die arme baby's worden gewoon volgepropt zodat ze geen tijd hebben om te huilen. Ik kon het nog amper doorslikken of de volgende lepel werd naar binnen gepropt. Maar het is wel lief hoor schatje!

Even zoeken en we hadden vrij snel ons hotel gevonden. Een kleine berg omhoog en daar lag het hotel. Snel inchecken zodat we onze koffers naar de kamer kunnen brengen. Het was nog wel even spannend want blijkbaar was de reservering niet goed doorgekomen want hij stond er niet in. Als we een dag eerder waren gekomen zat het hotel vol maar nu hadden ze gelukkig wel kamers vrij. We mochten kiezen of een Queen size of King size bed. Uhhh doe maar King size! We krijgen weer een pasje mee en gaan snel onze spullen naar boven brengen. Een mooi vrij uitzicht dus ook dit was weer een erg leuk hotel. Wat dat betreft hebben we absoluut nog niks te klagen.

Koffers in de kamer en snel wat eten. Gelukkig zit er een steakhouse bij het hotel dus gaan lekker daar eten. Ik bestel een lekkere grote steak en Daan wat patatjes en salade. Ze waren lekker snel met het eten dus waren vrij snel weer weg. Het was inmiddels ongeveer 19 uur en zagen dat ze ook een zwembad en jacuzzi hebben. Dus even voor Marcel.. Ik een zwembroek aan en Daan een bikini en snel naar het overdekte zwembad. Daan vond het wel erg koud dus we gingen eerst lekker in de jacuzzi en ik maakte af en toe een duik in het zwembad en weer terug de jacuzzi in. Heerlijk!

Het is inmiddels alweer 22:45 uur en morgen gaan we weer door naar Bryce Canyon. Ook weer een rit van ongeveer 3,5 uur dus we gaan snel naar bed. Maar dat moet dit keer wel lukken in ons King size bed!

Voor iedereen weer een fijne dag en voor ons slaaplekker....

Karin 15-06-2015 07:17 {{button-29714}}

En staat er nu een Amerikaan, aan het voeteneind, een foto van jullie te maken? 😉 Leuk weer jongens en voor straks weer een fijne dag!

Rob 15-06-2015 07:49 {{button-29716}}

He, Karin eerder dan ik zitten lezen! Moest er zeker vroeg uit voor de kinderen en moet natuurlijk werken. Gisteren lekker naar het strand in Noordwijk geweest op uitnodiging van Marcel en Marloek. Was lekker weer aan het strand, konden helaas niet zonnen. Toch wel vermoeiend zo'n dag, Isa en Jack vielen uiteindelijk in slaap op de terugweg! Ja, die ouwe sloot zijn ogen ook even, je kent het! De dag afgesloten bij jouw favoriete restaurant in haven. Giros smaakte goed zoals gewoonlijk. Jullie genieten er ook van lees is ik, weer een mooi verslag van jullie avontuur. Laters

Marja 15-06-2015 08:41 {{button-29719}}

Ja en zoals altijd als laatste......voordat ik mijn bed uit ben en aan het werk ga....pfffff......Maar wat een leuk verhaal en heerlijk dat zwembad en die jacuzzi!!! Goed om zo de dag af te sluiten. Dat King Size bed ziet er goed uit hoor. Maar ik hoop wel dat Daan nu beter geslapen heeft. Waarom slaapt ze zo slecht? Is dat soms elke keer een ander bed? Als jullie maar goed uitrusten, want het is wel een vermoeiende reis volgens mij. Geniet lekker van alles jongens en wat een goed idee: elke keer een foto maken met een bord van elk park. Anders weet je straks echt niet meer waar je geweest bent toch?