Bryce Canyon - Zion (16-06-2015)

Door Stefan B. - 17-06-2015 06:31

Bryce Canyon - Zion

16-06-2015:

Wat een herrie!! De mensen boven ons besloten om 7:00 uur in bad te gaan. En helaas was het hotel best gehorig dus daar ging ons plannetje om lekker uit te slapen. We hebben nog wel tot een uur of 9 gewoon lekker met onze ogen dicht gelegen en af en toe zakten we even weg. Dus we hebben wel heerlijk rustig aan gedaan. We verlieten het hotel ook pas het laatste moment tot je uit moest checken, 11 uur.

We hadden al bedacht om morgen lekker de hele dag Zion te verkennen en dat we deze dag wel zouden zien wat we gingen doen. Zion was ongeveer 2,5 uur rijden maar zijn eerst ook nog even naar Kanab geweest. Een klein plaatsje wat in het midden ligt van Zion, Bryce Canyon, Lake Powell en Grand Canyon. Het is een bekend plaatsje waar enorm veel western films en series zijn opgenomen. Het plaatsje wordt ook wel Little Hollywood genoemd en er is ook een film museum. Het is echt zo'n ouderwets Amerikaans Western dorpje. We rijden er lekker rustig doorheen en bekijken hier en daar wat dingen.

Na een tijdje vinden we het weer mooi geweest en gaan verder richting Zion. Onderweg rijden we weer door verschillende stukken natuur wat toch heel apart blijft en mooi.

Ook kwamen we meerdere borden tegen dat er bij sommige stukken veel herten over kunnen steken. We hebben ze zelf helaas niet levend voorbij zien komen maar er lagen er helaas wel 2 binnen een kort stuk dood langs de weg. De waarschuwingsborden staan er dus niet voor niks.

Het is volgens de TomTom nog een half uurtje rijden maar dat kwam niet helemaal uit. Toen we de poort van het nationale park door reden begon de drukte en smalle zigzag weggetjes. Ook moesten we door een tweetal tunnels en dat ging per kant. Dus eerst de ene kant van de berg mocht er door heen en dan weer de andere. Dit duurde dus nog best een tijdje waardoor dat half uurtje niet echt uitkwam. Maar er was weer genoeg te zien om ons heen dus we konden ons prima vermaken.

Om ongeveer 16 uur kwamen we aan in Springdale een klein plaatsje naast Zion. In dit kleine plaatsje ligt ons hotel dus we zijn er. Even zoeken en aan het eind van de straat in het iets rustigere gedeelte zit ons hotel. Pasje van de kamer gehaald en de spullen weer uitladen. We hebben weer een mooie kamer met een super uitzicht. Onze kamer zit aan de overkant van de weg tegen de bosrand aan met een mooi uitzicht op de bergen.

Daan heeft even snel wat ondergoed en kleding in een wasje gezet want het is hier vast snel droog. We hadden al snel door dat het hier erg warm is. Het was vandaag ongeveer 35 graden dus de was is vast lekker snel droog. We hadden geen zin meer om op pad te gaan dus besloten lekker weer naar het zwembad te gaan. Gelukkig hebben de meeste hotels in dit soort gebieden een lekker zwembad. En deze had ook weer een lekker bubbelbad! En zoals jullie kunnen zien met een prachtig uitzicht.

We hadden al even navraag gedaan bij de receptie van het hotel wat we daar konden eten. Ze hebben een prima menu kaart en we konden ook afhalen. Hmmm dat klinkt ook wel lekker! Na een uurtje of 2 bij het zwembad te hebben gezeten hebben we lekker een bestelling geplaatst bij het restaurant. We konden de bestelling na een half uurtje op komen halen bij het restaurant. Onderweg kwamen wij ook weer wild tegen. Dit keer wel in een hele aparte houding en met erg vreemde bewegingen erbij. Kijkt u zelf en oordeel.

Snel liepen we door en gaven de beestjes hun privacy want volgens mij hadden ze die wel nodig. Ons eten stond al klaar en hebben het lekker op ons balkonnetje opgegeten.

Lekker ontspannen liggen we op bed en zijn toch wel weer een beetje moe. Morgen zal weer een pittige dag worden want de weersverwachting is 36 graden met strak blauwe lucht. We kunnen niet met de auto bij de view points komen want die weg is alleen toegankelijk voor de shuttle bussen die om de paar minuten rijden. Dit keer kunnen wij dus niet ons lekkere koude water meenemen en moeten wij ons echt goed voorbereiden. Volgens mij hebben de bussen ook geen airco aangezien ze met open ramen rijden dus dat zal pittig worden met 36 graden en volle zon.

De aankomende dagen kan het ook wat lastiger gaan worden voor mij om de stukjes te schrijven voor het blog. We hebben geen idee hoe laat we morgen terug zijn en of ik dan nog zin heb om achter de laptop te gaan zitten. En nog 2 nachten en dan gaan wij naar Vegas baby!!! Aangezien het leven daar veelal in de avond plaats vind heb ik geen idee hoe en wanneer ik de stukjes kan schrijven. Na Las Vegas hebben we een lange rit door Death Valley voor de boeg dus ook dit is weer lastig aan te geven. Daarna hebben wij 3 nachten in Yosemite park waarvan de eerste nacht in een tent zal zijn midden in de natuur. Ik heb zo'n vermoeden dat er geen wifi zal zijn en we ook veel buiten zullen zijn om te genieten. Wie weet kan ik de stukjes gewoon schrijven maar als er niks komt weten jullie waarom.

Het is inmiddels alweer 22:30 uur en we zijn moe! Voor jullie weer een fijne dag en voor ons slaaplekker...

Karin 17-06-2015 07:04 {{button-29807}}

Veel plezier de komende dagen en geniet er lekker van!

Marja 17-06-2015 08:41 {{button-29813}}

Oh weer zo'n leuk verhaal.. Dat zwembad zag er inderdaad goddelijk uit! En wat een uitzicht zeg..geweldig! Ik vraag me echt af of jullie straks wel weer kunnen wennen in Almere Poort! En volgend jaar natuurlijk Nobelhorst! Maar zover is het nog niet. Eerst nog allerlei spannende dingen beleven. Geniet lieverds en doe voorzichtig!

Rob 17-06-2015 08:56 {{button-29814}}

Wordt dus afkicken, niet meer elke dag wat te lezen. Geniet van je extra vrije tijd en van je normale programma. Het is al met al toch heel wat kilometers maken door de onbewoonbare wereld. Dan denk ik, kijk die z'n olie wel eens na, is er een reserve wiel en een krik. Je kent me, maar zo ondernemend, zal die best aan gedacht hebben. Veel plezier en veilige kilometers!!

Stefan Bokhorst 17-06-2015 15:48 {{button-29830}}

Het olie verversen lampje ging laatst wel branden. Gelijk even naar een garage gereden en hebben de olie voor me nagekeken. Zag er prima uit en kon nog makkelijk 3000 miles rijden. Als ik de auto weer in zou leveren moest ik het gewoon even doorgeven. Dus komt goed.

A.F. Weidema 17-06-2015 20:14 {{button-29838}}

Ik ken je niet, maar je schrijft ontzettend leuk. Kom 's avonds van m'n werk en dan eerst even jullie belevenissen lezen. Hebben ongeveer dezelfde tocht 4 jaar geleden met een camper gemaakt. Geweldig!!!! Gaan over een maand naar Canada. We zijn besmet geraakt met het Noord-Amerika virus. Groetjes en verder een fijne reis.
Freek

Stefan Bokhorst 18-06-2015 06:10 {{button-29850}}

Hoi Freek, leuk om te horen dat je de verhalen leuk vind! Met een camper moet ook een leuke ervaring zijn zeg. Wij zijn 2 jaar geleden naar New York geweest en dat trok ons ook enorm en zijn ook besmet geraakt met het virus! Jullie heel veel plezier alvast in Canada en mocht je nog leuke tips hebben dan horen wij die graag. Groetjes!

Oma 26-06-2015 15:09 {{button-30176}}

Lieve Daan en Stefan,ik had het een beetje omgedraaid(ik bedoel de data),
maar hier wil ik toch ook nog wel even reageren.
Wat een schoonheid komen jullie overal tegen.Het ene uitzicht is nog mooier dan het andere.
Tussen haakjes Steef,denk er toch maar eens goed over na om dit
prachtige reisverslag door te sturen naar een reis organisatie
voor zulke reizen naar Amerika\.
Ik heb er geen verstand van dat weet ik wel,maar diegenen die dit
ook hier bij mij gelezen hebben,
vinden het ook zo geweldig.
Jongen jongen ik ben gewoon heel trots op jou.
Heel veel liefs voor jullie beiden en een hele dikke kus van