Yosemite (23-06-2015)

Door Stefan B. - 24-06-2015 04:31

Yosemite

23-06-2015:

Wakker rond een uur of half 9 en nog lekker even blijven liggen. Maar we hebben vandaag alleen het Mariposa Grove op het programma staan. Het park waar ik gisteren over vertelde met de grote Sequoia bomen. Pas rond 11 uur stappen we in de auto en vertrekken richting het zuiden van het park. Ons hotel zit net 2 kilometer buiten het park dus als we weer langs de ingang rijden vraag ik nog even voor de zekerheid of Mariposa Grove nog open is. En het is nog een weekje open dus zijn gelukkig nog op tijd.

Weer die hele lange zigzag weggetjes door en we doen er ongeveer 1,5 uur over. Onderweg komen we nog het mooie Wawona hotel tegen wat daar vlakbij ligt. Hier konden wij ook slapen maar ook hier heb je weer aparte douches met gordijntjes dus kozen toch een andere.

We kwamen aan bij de parkeerplaats iets na 12 uur en ik eet nog even snel een vanille toetje. Daan pakt de rugtas in en we doen er 2 flesjes water in. We gaan even het park in en de bomen op ons gemak bekijken. We nemen verder geen eten mee want zo lang zullen we niet weg zijn. Ook in dit gedeelte van het park was het weer erg warm en ongeveer rond de 30 graden. Gelukkig af en toe wel een beetje schaduw door de grote bomen. We beginnen ons klim en moeten ongeveer een mile naar boven lopen voor de eerste boom, Grizzly Giant. Pff dit is al een flinke klim met die hitte en pakken even een rust momentje halverwege. Om ons heen lopen gezellig wat eekhoorns rond en komen even op adem in de schaduw. We gaan weer verder en komen aan bij Grizzly Giant. Een paar foto's gemaakt en op naar de volgende. We lopen nog een stuk naar boven en komen ook bij de Tunnel Tree waar je doorheen kunt lopen. Net op het juiste moment maken we een foto met het statief toen er niemand anders in de buurt was. Een spaarzaam momentje want het stond al snel weer vol met mensen.

Onze volgende boom die we wilden bekijken was de Fallen Tunnel Tree en was ongeveer nog 2,5 miles lopen. We wilden niet nu al terug dus besloten de wandel maar te doen. We hebben het wel op ons gemak gedaan want het was erg zwaar zo steeds naar boven lopen met die hitte. Af en toe een rust momentje was wel even nodig.

Het was wel fijn dat we wat drinken mee hadden genomen alleen hadden we steeds meer spijt dat we geen eten bij ons hadden. We waren toch wel iets langer weg dan even. Maar goed als echte bikkels gaan we gewoon verder en laten ons niet kennen. We waren wel blij dat we alleen dit gedeelte van het park vandaag op de planning hadden staan dus dat we lekker rustig aan konden doen. Onderweg schoten we nog een paar mooie plaatjes.

We vervolgen weer onze weg en de klim is steeds zwaarder aan het worden. Al een paar keer horen we van mensen die tegemoet komen.. ''You're almost there''. Nou die almost duurde wel erg lang zeg pfff.. Maar de echte bikkels gingen door.. Het was ook erg rustig in dit gedeelte want de meeste mensen haken al eerder af of beginnen niet eens aan deze klim. Na bloed, zweet en een warme reet waren we dan eindelijk boven.. Pfff even uitblazen! Het was een omgevallen boom met de gigantische wortels die uitstaken. Mooi om te zien en maakten uiteraard een foto. We zijn natuurlijk niet voor niks naar boven geklommen. De grote Sequoia bomen hebben we niet op de foto gezet met de telefoon dus ook dat zijn er weer een paar voor het fotoboek. Voor de nieuwsgierige mensen..

Best moe en hongerig zetten we de wandeling naar beneden weer in. Het was inmiddels al 15 uur geweest en moesten nog wel een stukje. Gelukkig hadden we alles heen naar boven gedaan dus konden nu lekker naar beneden lopen. Wat op sommige stukken ook nog best lastig was. Onderweg nog wel wat leuke foto's gemaakt met het statief en telefoon.

Rond 16:00 uur kwamen we eindelijk aan bij de auto! We hadden al een hele tijd niks gegeten dus hebben snel wat gegeten en een lekker koud drankje erbij. We zetten snel de terugreis naar het hotel weer in want het is weer ongeveer 1,5 uur rijden. Aaaaaal die zigzag weggetjes weer door en ik kan je wel vertellen.. Dat is best vermoeiend en duurt erg lang!!

We rijden het park weer uit en hadden nog geen foto bij het bord van Yosemite. Op de heenweg hadden we het bord zien staan maar kwam de zon van achter dus we besloten de foto later te doen. Nu was de zon mooi gedraaid en scheen mooi op het bord. Even een mooie foto gemaakt en snel naar het hotel wat om de hoek zat.

We stoppen bij het kleine winkeltje van het hotel om een magnetron maaltijd te halen. Het is best duur omdat er verder weinig in de buurt zit dus zijn de prijzen lekker hoog. We besluiten toch even naar het restaurant te gaan en te kijken wat ze daar hebben. Voor bijna hetzelfde geld heb ik lekker een steak besteld met patatjes, salade en een soepje. We hebben er lekker van zitten smullen samen.

We gaan zo lekker nog even buiten zitten en bijkomen. Morgen begint onze rit naar San Francisco waar we 3 nachten zullen blijven. We hebben er erg veel zin in maar beseffen ons ook dat we nog maar 8 dagen te gaan hebben. Wat is de tijd voorbij gevlogen zeg!! We gaan er nog even extra goed van genieten.

Iedereen weer een fijne dag en voor ons bijna slaaplekker..