Los Angeles – Amsterdam Schiphol (02-07-2015/03-07-2015)

Door Stefan B. - 07-07-2015 17:01

Los Angeles – Amsterdam Schiphol

02-07-2015/03-07-2015:

Zo om 8:30 uur de wekker gezet en die ging weer keurig op tijd af. Gek wakker geworden want vandaag gaat het toch echt weer gebeuren. We gaan weer naar huis, terug naar de realiteit. Beide even een lekkere en allerlaatste douch genomen in Amerika. Daarna even snel wat gegeten en eigenlijk waren we vrij snel klaar want de koffers waren al keurig ingepakt. Ze hadden al de rekening van het hotel onder de deur doorgeschoven dus we konden de pasjes van de kamer laten liggen en zo de deur achter ons dicht trekken. Met de koffers naar de auto want die moesten we vandaag voor 11 uur weer inleveren. Dat kwam prima uit want we moesten vliegen om 13:45 uur dus moesten rond 10:45 uur op het vliegveld zijn.

Een klein stukje rijden en rond 10:15 uur kwamen we aan bij Alamo, het verhuurbedrijf, om de auto weer in te leveren. Snel in een zijstraatje nog even gestopt en even nog een paar laatste foto’s samen met de auto. We hebben de auto 4 weken in bezit gehad maar hadden eigenlijk geen foto met de auto samen. De foto’s gemaakt en dan nu toch echt maar de auto inleveren. We rijden het terrein op en stoppen op de aangegeven plek. De meneer vraagt of alles naar wens is geweest en of we nog problemen hebben gehad. De auto is prima bevallen op een knipperend olielampje na. We mogen onze spullen eruit halen en de sleutels in de auto laten. Koffers eruit en alles nog een keer gecheckt of hij echt helemaal leeg is. Nou vriend, we hadden je graag meegenomen maar het mag niet. Door weer en wind heb je ons weer veilig gebracht naar de eindbestemming. 6000 kilometer heb je voor ons erg comfortabel gemaakt en heb je ons veel plezier gebracht. We, en met name ik, gaan je erg missen! Nog een laatste blik en we lopen met onze koffers richting de bus die ons naar het vliegveld brengt.

Een paar minuten wachten en we konden in de pendel bus stappen. Nog geen 10 minuten rijden dus we kwamen mooi rond 10:45 uur aan op het vliegveld van L.A. We werden door de bus precies bij de goede vertrekhal afgezet dus een klein stukje lopen en we konden al inchecken. Erg goed geregeld! Koffers afgegeven en door naar de controles. Een stuk strenger dan in Nederland dus alles moest af en de schoenen ook weer uit. Uiteraard glansrijk geslaagd en we mochten door. Eerst even iets te eten zoeken want we hadden nog niet echt een geweldig ontbijt gehad. Aangezien we de hamburgers en patat wel een beetje zat waren kwamen we toch weer uit bij Starbucks. Een lekkere warme choco en een warm croissantje. Een lekker plekje gevonden waar we even lekker konden zitten en er was wifi wat het gelijk deed zonder een hoop invulformulieren en wachtwoorden dus dat was mooi. We hebben daar lekker tot 12:30 uur gezeten en gingen toen rustig naar de gate. We moesten boarden om 12:50 uur dus het verliep allemaal prima. Nog even een laatste toilet bezoek en nog een paar minuutjes wachten tot we aan boord mogen. Erg leuk want we gaan vliegen met een KLM 747-400. Beide niet eerder gevlogen met KLM dus dat vonden wij wel leuk!

We mogen aan boord en het gaat allemaal erg soepel en snel. Zoeken onze plek op en zitten helaas niet aan de zijkant maar bij de middelste 4 stoelen. Altijd het geluk gehad met vliegen 2 stoelen naast het raam te hebben gehad en nu een keer niet. Ach het is niet anders. Al snel stijgen we op met Daan gaat het ook allemaal prima. Het lijkt alsof ze toch een beetje gewend begint te raken aan al dat vliegen. Onderweg krijgen we prima eten en we hebben een lekker schermpje waar we weer films kunnen kijken en spelletjes kunnen spelen. Eerst samen een leuke film Alexander gekeken en daarna even een beetje geprobeerd te slapen. Echt slapen lukte niet dus al snel weer spelletjes spelen. Daan ging aan de Pac-man en ik ging aan de black jack. Na een tijdje spelen had ik al zo’n 30.000 dollar verdiend. Alleen jammer dat ik het niet uitgekeerd kreeg. Had ik toch nog even black jack moeten spelen in Las Vegas. Nou wie weet voor de volgende keer. Ondertussen kregen we af en toe nog een lekkere snack waaronder bijvoorbeeld een lekkere stroopwafel. Heerlijk zo’n Nederlands vliegtuig! Daan ging 50 shades of grey kijken want die was erg nieuwsgierig geworden na alle verhalen. Kort daarna ben ik The Imitation game gaan kijken want voor mij hoefde die film niet zo. Ik zei nog kijk nou maar gezellig met mij mee maar ze was eigenwijs. The Imitiation game was echt een erg goede film (aanrader) en Daan had achteraf spijt dat ze niet naar me had geluisterd. Onze films waren afgelopen en inmiddels hadden we de landing al voorzichtig ingezet. We moesten nog een half uurtje en zouden dan aankomen op Schiphol. Spulletjes weer inpakken en ons klaar maken voor de landing. Ook de landing ging weer erg soepel en hebben een erg relaxte vlucht gehad, ook weer fijn voor Daan.

Op Schiphol weer flink wat stukken lopen en uiteraard weer door de paspoort controle. We moesten nog wel even wachten op de koffers en als het goed is stonden mijn ouders al te wachten om ons op te halen. Eindelijk de koffers op het karretje en daar gaan we. We komen door de deur en inderdaad daar staan mijn ouders te wachten. Maar een extra leuke verrassing is dat de moeder en stiefvader van Daan er ook waren! Die waren mooi stiekem naar Schiphol gekomen omdat ze ons toch wel een beetje hadden gemist die 5 weken.

Op het moment dat jullie dit lezen zijn wij alweer een paar dagen thuis en beginnen weer een klein beetje in het ritme te komen. Door het warme weer in Nederland van afgelopen weekend hebben we het erg zwaar gehad met onze jetlag. 3 nachten op rij waren we 4 uur snachts klaar wakker en was onze maag van slag. We hebben vaker lange reizen gemaakt maar hadden er niet zoveel last van als nu. 5 weken in een ander ritme en 9 uur verschil is dan net even anders. En dan kom je in Nederland en is het te warm om maar een stap te zetten. We hebben inmiddels onze eerste werkdag erop zitten en die was best zwaar. We zijn alweer bijna vergeten dat we op vakantie zijn geweest. Maar gelukkig hebben we nog een hoop foto’s en filmpjes en zullen we vaak genoeg weer even terug in de tijd kunnen.

Ik heb toch nog even onze laatste dagen afgemaakt in het blog want wij willen dit ook als herinnering hebben voor later. We gaan het blog uitprinten en in laten binden zodat we de verhalen later nog vaak genoeg terug kunnen lezen. Als we nu al kijken naar de eerste dagen en hoe snel je dan dingen bent vergeten ben ik erg blij dat ik toch tijd vrij heb gemaakt om de blog bij te houden.

Dit was dan echt mijn allerlaatste verhaal en ik hoop dat jullie hebben genoten. Wij vonden het in ieder geval erg leuk dat jullie ons op deze manier een beetje konden volgen en mee konden maken wat wij allemaal hebben meegemaakt. Ook erg leuk om al jullie positieve en leuke reacties te lezen!

Iedereen bedankt en wie weet tot een volgende blog!