Dag 8 Jasper

Door L.M. den Braber - 09-06-2015 06:27

We beginnen de dag relaxed met een home cooked breakfast by Lawrence buiten aan de picknicktafel voor ons huisje. Heerlijk in het zonnetje knabbelen we onze ei'tjes weg. Vrij laat voor ons doen vertrekken we om kwart voor 11 naar Maligne Lake. De reis duurt normaal gesproken zo'n drie kwartier. Bij ons iets langer want.. zwarte beer op de weg! En nog geen kwartier later, zwarte mama beer met twee kleintjes naast de weg! Zo schattig! Het hele verkeer staat stil in de berm en overal poppen er telelenzen op.

Net voor 12 komen we aan bin Maligne Lake, maar helaas zit de 12 uur  bootcruise al vol. We kopen kaarten voor die van 13 uur en vermaken ons in de tussentijd met een korte wandeling van een half uur naar een uitzichtpunt. De boottocht duurt zo'n anderhalf uur, en op de heenweg worden we weer volgestopt met weetjes door de gids. Dan mogen we van de boot af en kunnen we naar hartelust Spirit Island fotograferen. Het is een mini eilandje in het water met een paar bomen tegen een prachtige achtergrond van besneeuwde bergen. Het is ook een van de meest gefotografeerde plekken in de Canadese rockies. Helaas missen we de felblauwe kleur door de bewolking, maar het is een plaatje.

Na het bootritje rijden we een stuk terug naar Maligne Canyon. Het water van het Maligne Lake duikt kilometers onder de grond en komt hier weer even tussen de hele diepe rotsen aan de oppervlakte. We lopen een stuk van de trail tot de watervallen en gaan dan weer terug omdat het pad wel erg stijl is voor deze zwangere dodo.

We doen vervolgens boodschappen in het stadje en bouwen thuis een broodje hotdog voor de ergste trek. We pakken de zwemspullen en vertrekken voor wederom een rit van 45 minuten. Deze keer de andere kant op, diep de bergen in  naar de Miette Hot Springs. En voila, net voordat we aankomen, vlak naast de auto.. mama beer met twee kleintjes. Heel dom zijn we de Nikon vergeten dus is het behelpen met de compactcamera. Maar vooral heel erg genieten en de ogen de kost geven.

Het water wat uit de berg bron komt is 54 graden en wordt teruggekoeld naar 40, waar we eens lekker in gaan liggen weken. Helemaal ontspannen stappen we anderhalf uur later weer in de auto terug naar het honk. En wat loopt daar over de snelweg te sloffen? Wederom een zwarte beer. En dan vergeet ik trouwens de rest van de wildlife helemaal, maar de hoeveelheden berggeiten, herten en elk zijn onbeschrijfelijk. Zo leuk elke keer wat spotten.

Dan een warm maaltje thuis, bij de receptie aan de wifi trekken en dan maar zoetjes aan de koffer weer pakken voor de volgende rit.