Vrijdag 17 juli; Leiden

Door A.F. Weidema - 17-07-2015 21:11

Vrijdag 17 juli 2015:

Vandaag was het dan eindelijk zo ver; we gaan weg. Ik kon niet goed slapen en zat vannacht dan ook een uur in de kamer te sudokoen met een kopje koffie erbij. Vanmorgen zijn we vroeg opgestaan; Robert moest nog speltfoccacia maken voor Tessa. Dat eet ze morgen in het vliegtuig. Daarna de laatste dingetjes in de koffers gepakt. Toen konden de koffers gewogen worden. Ieder mag 23 kg meenemen. Niemand zat boven deze limiet.
Daarna heeft Pietsje Robert en Tessa naar het station gebracht. Zij gingen wat eerder naar Leiden en hadden een goede reis.
Bij ons was dat wel anders; ik las thuis al dat er vanaf Eindhoven geen treinverkeer mogelijk was. We zijn toch maar vertrokken; Monique Linssen bracht ons naar het station. In Eindhoven aangekomen stonden er honderden mensen te wachten op de bestelde bussen. Er was er welgeteld 1!!! We zijn toen met nog zes andere mensen met een taxibusje naar Tilburg gereden. Vanwege de kermis daar moesten we het laatste stuk lopen; lekker met twee volle koffers op wieletjes. Warm was het ook nog. Daarna ging de reis verder naar Leiden voorspoedig.
Na te hebben ingecheckt in het hotel zijn we via de binnenstad van Leiden(erg mooi en gezellig) naar de kamer van Tessa gegaan. Daar hebben we al ingecheckt voor onze vlucht morgen.
Omdat ik jarig was zijn we uit eten gegaan bij de "Verboden Toegang". We hebben er heerlijk gegeten. Na het eten waren de batterijtjes leeg. Robert is met Tessa naar haar kamer gegaan en wij naar ons hotel. Hier lig ik lekker languit dit bericht te schrijven.
We moeten morgen om goed negen uur met de trein naar Schiphol en dan kan de reis verder gaan.