Dinsdag 21 juli: Vancouver-Bridal Fall.

Door A.F. Weidema - 23-07-2015 02:26

Vanmorgen zijn we al vrij vroeg opgestaan, voor ons met onze jetlagresten geen al te zware opgave. De koffers zijn weer gepakt; nog een hele klus om alles er weer in te krijgen. Vandaag gaan we de camper ophalen, maar eerst werd het autootje weer afgeladen. Daarna de Starbucks opgezocht om te ontbijten; smaakt eigenlijk best goed. We moesten daarna 26 km dwars door Vancouver tijdens de spits naar Delta waar het verhuurstation van Cruisecanada gelegen is. Hier waren we al om 9 uur. We waren direct aan de beurt en de formaliteiten duurden niet lang. Handtekeningen gezet en ondertussen werd ons huisje voor de komende 24 dagen voorgereden. We hebben een 25 ft. (7,60 m.) lange camper, iets ruimer dan de vorige keer, maar wel wat minder luxe ingericht. Maar dat maakt niets uit; hij ziet er goed uit. We hebben eerst de koffers uitgeladen en uitgepakt, altijd een heel werk! Na een uurtje zwoegen zat alles op z'n plaats. Toen moesten we richting vliegveld om de huurauto in te leveren. Pietsje en ik in de Buick en Robert en Tessa er in de camper achteraan. Dat ging goed en we hebben vlot de auto ingeleverd en zijn toen met de camper weer naar het centrum van Vancouver gereden omdat daar een speciale winkel was met speltproducten en andere etenswaar voor Tessa. We zijn er goed geslaagd en zijn toen weer teruggegaan richting zuiden van Vancouver, waar we na veel pijn en moeite, ( veel omrijden en de weg niet weten) eindelijk bij de Walmart in Surrey zijn aangekomen (he,he). Daar zijn we meer dan een uur aan het inkopen geweest, van eten tot koffiemachine en broodrooster. Met twee wagens vol spullen zijn we weer naar onze camper gelopen. De kastjes, koel- en vrieskast zitten nu vol, dus verhongeren doen we de komende tijd niet! Toch moesten we nog even naar de liquorstore om wat bier in te slaan. De staat ontmoedigt het alcoholgebruik, dus je kunt het alleen in speciale winkels kopen en het is nog duur ook, omgerekend 48 euro voor 30 flesjes bier! Wijn hebben we vooreerst maar gelaten. Dat was nog veel duurder. Zo, nu konden we eindelijk gaan rijden; het was intussen al 4 uur 's middags. Robert reed nu en we gingen via de Trans-Canada Highway richting Hope. We moesten nog 95 km naar Bridal Falls, waar onze eerste camping is. Het eerste stuk was het erg druk op de weg, maar hoe verder we wegreden van Vancouver hoe rustiger het werd. De camping ligt vlak langs de Highway, dus erg stil is het hier niet! Volgens Tessa is het een woonwagenkamp met campers en wij zijn de enige tijdelijke gasten. Volgens de eigenaar was het rusticaal! We hebben de camper aangesloten op stroom en water, zodat ons nieuwe koffieapparaat ingewijd kon worden. Nou de koffie smaakte uitstekend; je knapte er van op. Er moest ook nog gekookt worden; eindelijk geen restauranteten meer! Het menu bestond uit Hollandse kost: gehaktbal, aardappeltjes en bloemkool. Omdat het frisser werd hebben we binnen gegeten en dat ging er goed in; het smaakte ons alle vier erg goed. Nu ik dit schrijf is het bijna 9 uur 's avonds en maakt Pietsje voor ons thee en koffie. We hebben hier geen Wifi, dus we moeten lezen vanavond, ouderwets he!

A.F. Weidema 23-07-2015 02:37 {{button-31982}}

Aanvulling Pietsje: We zitten weer prima in het rollenpatroon zo te zien...maar de taken zijn goed verdeeld hoor. Canada is een prachtig land. Bergen, meren, ruig! Het straatbeeld is wel veranderd. We zien hier heel veel pick-up trucks en grote vrachtauto's met een vierkant front. We genieten van de vrijheid in de camper!

Henk 23-07-2015 05:31 {{button-31988}}

Zoals altijd weer mooi om jullie belevenissen te lezen. Pietsje, laat het rollenpatroon er niet insluipen, haha. Tis wel fijn dat jullie met 4 volwassenen zijn zodat de taken lekker verdeeld kunnen worden en je daardoor ook echt vakantie hebt. Geniet van jullie vakantie. Groetjes, Henk

ulrike 23-07-2015 07:17 {{button-31993}}

Goede morgen! Mooi om weer van jullie te horen. Gelukkig, Pietsje, dat je nog even commentaar geeft. Ik maakte me al zorgen!