Donderdag 23 juli: Kelowna-Revelstoke.

Door A.F. Weidema - 24-07-2015 04:53

Zo, daar ben ik weer; er zit al weer een dag op. Gek idee dat we al een week onderweg zijn, maar we hebben nog meer als drie te gaan!
We hebben vannacht heerlijk geslapen. Volgens Tessa heerste er een serene rust op de camping. Het was dus heerlijk stil; dan kun je goed slapen.
We konden vanmorgen voor het eerst buiten ontbijten; altijd een goed teken. Daarna hebben we bij de eigenaars nog wat komkommers gekocht en tomaten gekregen. Ze leefden er met drie generaties onder een dak, leefden van de opbrengst van het land, die ze ook op markten verkochten. We vonden het eigenlijk wel jammer om hier weer te moeten vertrekken.
Robert nam het eerste deel rijden voor z'n rekening, dus Pietsje en ik mochten achterin zitten. We reden langs de oevers van Wood Lake en Shuswap Lake naar Sicamous, waar we pauze maakten aan het meer. Het was eerst nog vrij zonnig, maar vanmiddag werden er buien verwacht. Die kwamen dus ook! Na de pauze moesten we nog maar 89 km naar onze camping van vandaag in Revelstoke. We reden weer langs verschillende meren en we naderen nu toch de Rocky Mountains; de bergen worden steeds hoger en zo nu en dan zien we al wat sneeuw op de toppen.
In Revelstoke hebben we bij de Dollarshop ( een soort Action) nog wat praktische dingetjes voor de camper gekocht. De uitrusting van de camper stelt niets voor, dus om er drie weken goed in te kunnen leven heb je wel wat nodig.
We waren al om twee uur op de camping, dus we hadden de hele middag nog. Nu dus vakantiegevoel! Lekker lezen en de jeugd een film kijken op de laptop. We hebben ook weer Wifi, al is de kwaliteit niet zo goed. Dus maar afwachten of dit bericht goed aankomt.
Het eten bestond vanavond uit braadworstjes, gebakken aardappeltjes en boontjes, wat we buiten hebben opgegeten.
We hebben wel voor het eerst wat last van prikvliegen, maar we hebben stevige chemische goedjes aan geschaft om die beestjes op afstand te houden. Nu nog zien of het werkelijk helpt.
Robert maakt op advies van Tessa thee en koffie. Dit was weer het verslag van deze dag. Morgen gaan we naar Golden, waar we drie nachten blijven.
Tot het volgende bericht!

A.F. Weidema 24-07-2015 05:23 {{button-32147}}

Aanvulling van Pietsje: toen Robert, Tessa en ik vanochtend de kleine komkommertjes kochten heb ik even met de vader van de eigenaresse gepraat. Hij moest weten waar we vandaan kwamen (Ulrike, je hebt het al genoemd) en vertelde dat zijn opa vanuit Friesland naar Canada is geëmigreerd. Hij vond het erg leuk om te horen dat iwe uit Friesland komen. Er komt al een beetje ritme in de dagen. Het belangrijkste is dat we rustig aan doen. Geen gehaast bij het opstaan, heerlijk! Koffie en thee op zijn tijd...Zoals Freek al heeft vermeld komen we nu in de echte hoge bergen. 's Winters is het hier ook echt winter, veel sneeuw. We staan nu op een camping aan een meertje. En mogen geen eten pf afval buiten laten staan. Dit om de beren niet te lokken. Kleine eekhoorntjes lopen rond de camper en maken af en toe een verrassend luid geluid. Morgen hoeven we niet zo ver te rijden en blijven we een paar nachten op dezelfde camping staan. Ik ben benieuwd! Groet van ons allemaal!

ulrike 24-07-2015 08:44 {{button-32166}}

Ik zei het toch:
ook in Canada is het soms Fryslan boppe! Nee serieus, mensen vinden het werkelijk mooi om te kunnen vertellen waar hun roots liggen. Dus blijf het maar vragen. Alleen een indiaan moet je dat niet vragen. Die hebben een ander verhaal en dat speelt ook in Canada. Je zult het nog wel zien. Groot probleem door ontheming, veel alcoholproblemen, drugs en geen aansluiting. Let daar maar op! De mooie totempalen hebben jullie vast ook wel gezien?

A.F. Weidema 24-07-2015 17:23 {{button-32230}}

Ja, Ulrike, die hebben we gezien in Stanleypark. Met hele beschrijvingen erbij. Het verhaal van de indianen is inderdaad heel triest. Hun hele cultuur is om zeep geholpen door de blanke indringers. Dat hebben we twee jaar geleden al gemerkt in de V.S.

Heit en Mem 24-07-2015 20:50 {{button-32252}}

Het is nu vrijdag 24-7 20.30 uur.
Jullie mailtjes met reisverslag en
foto,s ontvangen en daarvoor heel
hartelijk bedankt. Wij vinden het
geweldig dat we jullie op deze manier kunnen volgen . En we blijven natuurlijk ook graag op de hoogte hoe het verder met jullie gaat.Het zijn heel mooie foto,s met een prachtig reisverslag. Het komt allemaal heel duidelijk over, Beste mensen