Maandag 27-7-2015: Zion National Park

Door José Aartse-Van Vroonhoven - 28-07-2015 07:55

Wow.... Wat is Zion toch een prachtig park! Ik denk toch wel 1 van mijn favorieten,  zo niet HET favoriete park dat ik in Amerika gezien heb. Ik wist nog wel dat ik het mooi vond, maar nu weet ik weer hoe mooi....Overal waar je kijkt, elke hoek die je omgaat, elke keer is er weer een prachtige rotspartij of schitterend vergezicht te bewonderen.

We zijn vanmorgen, na een wat laat ontbijt om half tien (weer goed verzorgd) eerst op pad gegaan naar de Canyon Overlook Trail. Dat is een redelijk korte wandeling aan de rand van het park, die na een leuke klim een prachtig uitzicht biedt over een gedeelte van de Canyon. Ook voor kinderen (en niet zo getrainde wandelaars ;-) is deze wandeling goed te doen en toch leuk. Deze trail gaat naar het meest eenvoudig bereikbare hoog gelegen uitkijkpunt van het park. Via rotsachtige paden, die gedeeltelijk zijn afgezet met hekken, klim je naast een rotswand omhoog tot onder een groot overhangend gedeelte van die rots, waar je even kunt uitrusten in de schaduw. Het tweede gedeelte van de trail gaat verder over rotsachtig terrein waar de kinderen lekker konden klimmen en klauteren. Wat ze erg leuk vonden, want dat verscheen bij beiden als hoogtepunt van de dag in hun dagboekjes. Na drie kwartier waren we boven waar we beloond werden met een prachtig uitzicht.

De laatste foto is het uitzicht vanaf de top, de andere zijn van onderweg.

Als we weer beneden zijn, gieten we eerst een liter water naar binnen, want we hadden iets te weinig meegenomen, en hoewel het hier een lekkere 29 graden is, is dat toch warm als je aan het klimmen bent.... Dat moet morgen dus anders.

Na de lunch lekker de middag over om de relaxen aan het zwembad en bij het riviertje dat hier achter de tuin stroomt. En vanavond hebben we gebruik gemaakt van de gast-barbecues die hier in de tuin staan; konden we een keer iets klaarmaken wat Jasper lust: hamburgers van de barbecue :-)

Tegen zonsondergang gaan we nog even met de shuttlebus het park in, om een mooi uitzicht bij ondergaande zon te fotograferen. Dan weten we ook meteen hoe dat werkt met die bus, want morgen willen we fietsen huren en met die bus naar boven waarna we naar beneden kunnen fietsen... Bij de entree van het park, als we de rivier overlopen, zien we beneden bij het water een moeder hert met haar twee jonkies. En als we terug lopen naar ons hotel, zien we zelfs een hert bij ons in de tuin!

Tot nu toe staat de teller al op vijf verschillende wilde dieren die we gespot hebben: een beer in Sequoia, een coyote (of zoiets....) in Death Valley, ontelbare eekhoorns :-), twee berggeiten op de Canyon Overlook Trail vandaag (nee, niet Jasper en Aniek), en enkele herten in Zion Park. Ben benieuwd of we ze morgen weer zien.