Reisdag 3 juli 2015

Door Wim en Miranda Kemp - 04-07-2015 18:40

De eerste reisdag zit er op. Gisteren om 6.45 uur vertrokken we naar Hoofddorp waarvandaan Tom ons naar Schiphol zou brengen. Om 10.55 uur vertrok het vliegtuig naar Chicago. De vlucht duurde ruim 8 uur, best lang maar goed te doen. Wat vooral ook heel fijn was dat Nadia en ik extra beenruimte hadden genomen omdat we anders met onze lange benen klem zouden zitten. Het was een rustige vlucht zonder veel turbulentie. In Chicago aangekomen moesten door de douane en ik had altijd begrepen dat dat betekent dat je in een lange rij terecht komt en streng gecheckt wordt. Dat laatste klopte wel, in ieder geval was de meneer die ons controleerde wel erg streng en leek ook niet veel plezier in zijn werk te hebben. Maar het duurde allemaal niet erg lang en we konden snel doorlopen om de koffers te halen. Die moesten we daarna weer afgeven voor de volgende vlucht. Het vliegveld van Chicago is zo groot dat we met een monorail naar de andere terminal werden gebracht. Daar werd ook voor het eerst een opmerking gemaakt over onze lengte. En dat is ondertussen al minstens 3 keer herhaald door verschillende mensen. We zijn echt een bezienswaardigheid blijkbaar. 😀

Tijdens de 4 uur durende overstaptijd zijn we natuurlijk op zijn Amerikaans gaan eten: Mac Donalds.

De volgende vlucht duurde 4 uur en die was iets hobbeliger. Wat een drempels leggen die Amerikanen in de lucht. 😉

Ondertussen waren we allemaal best vermoeid omdat het voor ons gevoel al na middernacht was maar we wilden zoveel mogelijk al de Amerikaanse tijd gaan aanhouden. We hebben dus ook bijna niet geslapen en kwamen om 19 uur plaatselijke tijd in San Francisco aan. Het is hier 9 uur vroeger dan in Nederland dus reken maar uit. We werden door een taxibusje opgehaald en naar het hotel gebracht. We waren er allemaal aan toe om ons bed in te duiken. We hebben redelijk goed geslapen en waren vroeg weer wakker. Nu proberen meteen het ritme van hier aan te houden.

Nadia is op dit moment de koffers aan het reorganiseren, heel fijn!

Vandaag is het 4th of July in Amerika en wordt er vanavond een groot vuurwerk gehouden bij Fisherman's Warf. Dat staat dus ook zeker op de planning. En overdag de stad maar eens verkennen.