8 juli

Door Wim en Miranda Kemp - 12-07-2015 09:08

Weer: zonnig met af en toe grote witte wolken. 25-30 graden.

Aantal miles gereden: 0

Vandaag hadden we niet veel gepland maar we wilden natuurlijk wel wat gaan doen. Er staan naast ons twee Nederlandse meiden die al iets eerder hier stonden. Ze vertelden vanmorgen dat ze de Vernall fall trail gelopen hadden. Ze vonden het een mooie route voor een eerste dag. Nadia had er niet veel zin in om alweer te gaan wandelen maar we vonden het ook geen goed plan om de hele dag op de camping te blijven dus rond half elf vertrokken we naar de shuttlebus die ons naar het begin van de trail bracht. Het begon met een pad door de bergen, maar wel steil naar boven. Elke hoek bracht ons weer nieuwe prachtige uitzichten. We zagen al een waterstroom lopen maar nog geen waterval. Na zo'n half uurtje wandelen kwamen we op een brug waarvandaan we de waterval in de verte zagen lopen.

Maar we zagen ook dat je nog verder kon lopen en dat wilden we wel. Hoe verder we liepen hoe steiler het werd. Uiteindelijk werd het een steile trap met geweldige uitzichten. Best spannend ook wel, vond David. We mochten van hem niet te dicht langs de kant lopen aangezien je zo maar naar beneden zou kunnen vallen. Maar we zijn natuurlijk altijd voorzichtig en is er ook niets gebeurd. Het was een hele klim maar uiteindelijk zijn we helemaal bovenaan gekomen.

Natuurlijk moesten we ook weer terug over die trappen naar beneden. En wat blijft die natuur toch prachtig. We hebben geprobeerd het in een foto te vatten maar helaas lukt dat niet. Het werkt ook niet goed mee dat er waarschijnlijk een instelling is veranderd aan het fototoestel van mijn vader wat we mochten lenen. Als er weer een keer wifi is gaan we dat maar eens navragen aan hem. Maar gelukkig hebben we ook nog onze iphones waar we goede foto's mee kunnen maken.

Nadia vond het uiteindelijk toch een leuke wandeling hoewel ze dat natuurlijk niet wil toegeven. Moe maar voldaan zijn we weer terug gekomen op de camping. Vroeg slapen want morgen staat er een nog zwaardere wandeling op het programma.