11 juli

Door Wim en Miranda Kemp - 16-07-2015 03:11

10 juli kunnen we helaas niet uploaden maar we gaan gewoon verder met de 11e

Weer: 's morgens 4 graden in mammoth lakes, in las vegas 40 graden.

Gereden Miles: 370

Het was erg koud zo vroeg in de ochtend dus we besloten de kids vlak voor vertrek wakker te maken en dan in de dekbedden op de bank te laten zitten zodat ze op die manier rustig en warm wakker konden worden. Nog even tanken en dan op weg. Uiteindelijke waren we rond 7.40 uur echt op weg en wad de eerste stop Bishop. In dit dorpje moesten we kiezen welke weg we zouden rijden naar LV. Rechtsom zou minder miles zijn maar via een bergweg dus minder snel. Linksom een grotere weg maar langer. Er was ons gezegd dat in Bishop het visitor center wel open zou zijn en dat ze daar wel zouden weten welke weg het beste is voor onze villa op wielen. Helaas waren wij een uur te vroeg in Bishop, het ging daar pas om 10 uur open. Toen hebben we zelf maar besloten dat we de langere weg zouden nemen. Tegenover het visitor center was een "typisch Nederlandse bakkery" met de naam Erick Schat's Sheepherder bakkery. We hadden nog niet echt ontbeten dus we hebben daar wat muffins gehaald en een soort taart wat echt Nederlands zou zijn. Wij hebben het echter in Nederland nog nooit gezien dus we zullen daar eens beter op moeten letten.

Ondertussen waren Nadia en David in de camper blijven zitten en hadden ze uitzicht op een vriendschappelijk partijtje slow pitch. (Soort honkbal). Het was hier ook al een stuk warmer en de korte broeken konden aangetrokken worden.

Snel weer op weg want door de omweg zouden we wel wat langer onderweg zijn.

De bekende Amerikaanse lange wegen kwamen in het zicht en we wisten op die manier al mijlenver van te voren of we een bocht moesten maken. Zo bijzonder om te beseffen dat er in de verste verte geen mensen wonen. Ik had het nog niet aangedurfd om zelf achter het stuur te kruipen maar met deze wegen dacht ik het wel aan te durven. Na Tonopah moest ik er dan toch aan geloven en gaan rijden. Bewust je linkervoet niet gebruiken omdat het een automaat is en beseffen dat je een iets grotere auto bestuurt dan een Citroen DS3. Maar op rechte wegen is dat niet zo moeilijk. De eerste (flauwe) bochten werden genomen en het lukte zowaar! 😅

Op een gegeven moment kwamen we in een dorpje waar we linksaf moesten slaan en dat was mijn eerste haakse bocht en ook nog eens een verkeerslicht. Dat was al spannend genoeg maar toen bleek er een ezel los te lopen op de weg en kwam recht op ons af. Eigenwijs als ezels zijn, hij deed zijn naam eer aan en bleef vlak voor de camper stilstaan. Toeteren hielp niets, er zat niets anders op dan wachten tot meneer Ezel weer weg wilde lopen. Gelukkig duurde dat niet heel lang en kon ik eindelijk mijn bocht maken. En ook dat is me zonder schade gelukt.

Na een lange rit doemde zomaar opeens Las Vegas voor ons op. De grote hotels en torens staan letterlijk midden in de woestijn. Dat had ik natuurljk al wel gelezen maar om het opeens te zien was wel bijzonder. Toen we eenmaal dichter bij de stad kwamen heb ik jet stuur maar weer aan Wim gegeven zodat hij de drukte kon trotseren en daar was ik maar wat blij mee.

De navmii app doet het gelukkig goed en we vonden ons hotel al snel. Helaas bleek bij het inchecken dat het zwembad dicht was ivm onderhoud en dat terwijl Nadia zich enorm verheugd had om even te zwemmen. Om 16.45 uur waren we in de hotelkamer en hadden we even de tijd om uit te puffen van de lange reis. Dankbaar dat we het gehaald hebben en ook nog op tijd want om 19 uur begint de honkbalwedstrijd waar we kaartjes voor hebben gekocht. Dat moet natuurlijk met een honkballer in het gezin. Wat leuk om dat eens mee te maken. Het is hier echt een familiesport. Hele gezinnen gaan naar de wedstrijd kijken. Voor ons zat een gezin met een baby wat niet ouder was dan 2 of 3 weken. In het stadion natuurlijk hotdogs gehaald voor Nadia en David. Wij oudjes zijn op de gezonde toer gegaan en hebben een salade genomen. Hoewel er later ook nog wel nacho's met cheddar cheese en jalapeno pepers werden gehaald. Iets minder gezond...

Toen Wim en David voor de wedstrijd nog even aan de wandel waren werden de stoelen naast ons ingenomen door 2 Amerikaanse mannen van eind 20. Er werd natuurlijk meteen een praatje gemaakt met Nadia en mij en het was duidelijk dat ze ons wel interessant vonden. Er werd gevraagd waar we vandaan komen en hoe we in LV zijn. Toen ik vertelde dat we met een camper zijn vroegen ze of we alleen waren. Ik vertelde dat er nog een man en zoon bij ons hoorden waren ze verbaasd. Ze dachten namelijk dat we BFF's  (best friends forever) waren en 28 en 26 jaar.... Toen we vertelden dat we moeder en dochter zijn en dat Nadia 15 is was de interesse opeens verdwenen. 😅

De wedstrijd was erg leuk om eens mee te maken. Zowel de kwaliteit van de spelers maar ook hoe het publiek er mee omgaat. We zaten echt met verbazing te kijken hoe dat er aan toegaat. Het enthousiasme maar ook het eten en drinken wat er bij gepaard gaat.

Om 21 uur hadden we het wel gezien en zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Omdat het nog warm was en het las vegas nachtleven vol in gang was zijn we langs de hotels van Encore, wynn en Venetia(incl de indoor gondels) gegaan. Alles bling bling, luxe, duur en flink te bloot geklede mensen. Deze hotels doen er alles aan om de mensen te trekken en te laten gokken. Dat is bij ons mislukt. Terug in het hotel hebben we wat internet gekocht en konden weer even de weblog updaten. Nadia kon haar whatsappjes weer even lezen en beantwoorden en foto's werden ook geüpload. Toch fijn dat WiFi zo af en toe maar het zorgde er wel voor dat we pas om 00:45 sliepen.