15 juli

Door Wim en Miranda Kemp - 20-07-2015 05:36

Weer: de reis zonnig maar niet zo warm. 's Middags weer warm. 30 graden.

Aantal miles gereden: 94

Vandaag is het alweer tijd om Zion te verlaten. De volgende bestemming is Bryce national park. Hier verblijven we maar 1 nacht dus is het fijn daar op tijd aan te komen zodat we in de middag nog een wandeling kunnen maken. We vertrekken dan ook al om 8 uur. Elke ochtend is ons ontbijt melk met cheerios (cornflakes) en deze ochtend dus ook. De weg van Zion naar Bryce is niet lang, maar mooi. Als we bijna bij Bryce zijn komen we langs een dorpje wat helemaal op toeristen is ingesteld. Er zijn motels en restaurants en een winkeltje waar je wat boodschappen kunt doen. Aangezien we water nodig hebben slaan we af en parkeren we. We zien ook dat er een wasserette is en besluiten hier onze was te doen. Kost natuurlijk wel wat tijd maar het is ook fijn weer wat schone spullen te hebben. Hoewel, Nadia en ik hadden nog best een paar dagen vooruit gekund met de kleding die we bij ons hebben. Wim en David hebben bijna geen shirt meer schoon. Waar ligt het dan aan? Dat de meiden zuiniger en netter met hun kleding zijn, of zouden we gewoon veel meer meegenomen hebben?...

In ieder geval is na een uurtje alles weer schoon en droog dus rijden we door naar Bryce. Aangezien alle campings al zijn gereserveerd in de maanden voorafgaand aan onze vakantie hoeven we niet bang te zijn dag we geen plek hebben hoewel er bij elke ingang van een nationaal park staat dat de campings vol zijn. Ben ik toch blij dat ik een keer mijn zin heb doorgedrukt, Wim wilde namelijk het meeste op de bonnefooi doen maar is er nu toch van teruggekomen.

Op de camping aangekomen willen we graag meteen een wandeling maken maar Nadia is niet zo lekker omdat ze ongesteld is geworden. Eerst zeg ik dat ze maar gewoon mee moet gaan maar als we op de shuttlebus wachten zit ze er zo beroerd bij dat we zeggen dat ze wel terug mag naar de camper maar dat wij wel een paar uur weg zullen zijn. Dat vind ze geen probleem en ze loopt weer terug naar de camper. Ondertussen gaan we met zijn drieën met de bus naar het startpunt van de route en zien dan meteen een fantastisch uitzicht. Bryce is weer zo anders dan Zion hoewel het maar 100 mile van elkaar verwijderd ligt. Bryce staat bekend om zijn hoodoo's, uitgesleten steenkolommen die in een soort canyon staan. Het eerste deel van de wandeling lopen we langs de rand van de canyon en hebben prachtig uitzicht over alle hoodoo's en andere rotspartijen. Na zo'n 3 km stoppen we met deze wandeling en gaan nu de canyon in en tussen de hoodoo's lopen. Dan pas zie je hoe hoog het allemaal is. Het is een diepte waar we in moeten en die moeten we natuurlijk ook weer omhoog. Met wat steunen en kreunen komen we weer boven. David verzuchtte: had ik nu ook maar gezegd dat ik ongesteld was dan had ik ook niet mee gehoeven. 😄😜 Helaas jongen, die smoes zal je nooit kunnen gebruiken.

Na de wandeling zijn we snel weer naar Nadia gegaan waar bleek dat ze in bed was gaan liggen. Ze was misselijk geworden en had overgegeven. Daarna zo'n 1,5 uur geslapen. Toen ze wakker werd van ons voelde ze zich al weer een stuk beter en zijn we in het restaurant op het park gaan eten. Na zo'n wandeling hadden we ook geen puf meer om te koken. Voor die tijd nog even WiFi gevonden in het visitorcenter en de laatste berichten op het weblog geplaatst. Na het eten nog in het donker de dumpplaats gezocht zodat we weer een paar lege tanks hebben. Overal lopen nu hertjes, die David gedoopt heeft tot Bertje het hertje. Dit was omdat we in Zion een hertje zagen en op loop B stonden.  Dus overal lopen Bertjes.