Scottsdale - Zion National Park (Dag 5-13)

Door M.A. Ruiterkamp - 19-07-2015 07:32

We hebben afgelopen week weer veel gezien en beleefd. Na Lake Havasu (1 nacht) zijn we doorgereden naar Scottsdale, hier hebben we lekker geshopt en rondgekeken in "Old Town Scottsdale". Natuurlijk kon een bezoekje aan de Barret Jackson garage (serie op Discovery "Chasing Classic Cars") niet ontbreken.

Daarna op weg naar Sedona (2 nachten). Onderweg stoppen we bij Montezuma Castle (in de rotswand gebouwde woningen van de Sinagua Indianen). In Sedona lekker bijkomen aan het zwembad. De volgende dag lopen Hans, Tim en Britt een groot gedeelte van de West Fork Trail terwijl Marlissa en ik ons vermaken aan de rand van de "Creek".

We rijden door naar Tusayan (1 nacht) waar we de Grand Canyon gaan bekijken. Niets is teveel gezegd, wat indrukwekkend is dit! We nemen de shuttle helemaal naar het eindpunt met de bedoeling op de terugweg op een paar viewpoints uit te stappen. Helaas is het ondertussen gaan regenen en kijken we alleen op het eindpunt even rond. De volgende dag op weg naar Page, stoppen we nog bij Grand View en Desert View. Gelukkig is het weer droog en kunnen we weer genieten van mooie uitzichten.

In Page (2 nachten) was het de bedoeling om de "Lower Antelope Canyon" te bezoeken, maar helaas is het gesloten vanwege "flooding" en zijn ze druk met het opruimen van het slijk. Ook de volgende dag proberen we het, maar helaas zit het niet mee. Echt balen! We hadden ons zeer verheugd op deze canyon, vele mooie foto's van gezien. Maar het weer laat zich niet sturen en zetten we deze maar op onze bucketlijst :-). We rijden nog wat rond bij Lake Powel en Hans gaat nog naar de Horshoe Bend.

De reis gaat door naar Bryce National Park (2 nachten). Het is een mooie route er naar toe. Onderweg stoppen we nog bij een "Scrap Yard" waar veel oude auto's staan. In de avond gaan we naar een Rodeo kijken en de volgende dag rijden we Bryce Canyon in. We stoppen bij diverse viewpoints, maar Sunset Point en The National Bridge vinden we wel het mooist. In de avond gaan we een Sunset ATV tour maken. Tim en Britt gaan samen op een Quad en Hans, Marlissa en ik in een Ranger. Lekker crossen door de mooie natuur. Het is erg leuk om te doen en de tijd gaat veel te snel voorbij. Dit is voor herhaling vatbaar!

Na Bryce staat Zion National Park (2 nachten) op het programma. We rijden via een scenic route. In het begin nog niet echt "scenic" (ja ja, we raken verwend), maar als we daadwerkelijk bij het park aankomen is het prachtig en met recht een scenic route! Helaas begint het erg te regenen en onweren, maar gelukkig ook droge momenten om foto's te maken. Vanwege het weer gaan we morgen naar het park en rijden we nu naar Kolob Canyon. We krijgen via de radio en de mobiel een noodweer waarschuwing. Heel apart om mee te maken en blijkbaar ook voor de Amerikanen niet gebruikelijk. Gelukkig blijft het bij flinke regen en onweer en blijven de "floodings" achterwege. In de avond klaart het al weer op. Het heeft wel voor mooie opnames gezorgd met de GoPro camera :-).

Voor zover nog niet gezien, kun je de foto's kijken op facebook!