Heet, heter, heets, deel 2

Door Rob Lelieveld - 12-09-2015 06:54

Woensdag 9 en donderdag 10 september
Rob z’n dingetje (voor de niet-kenners onder ons, dit is een Pebblewatch) heeft aangegeven dat hij een goede nacht gemaakt heeft van bijna 9 en een half uur slapen waarvan 5 uur heel diep. De rest van ons weet dat ook wel zonder dingetje....haha!
Vandaag gaat de reis naar Santa Barbara. Om 9 uur uitchecken, tanken (trouwens heel goedkoop hier) en na een bezoek aan de supermarkt ontbijten we buiten aan een tafeltje. Vers brood met een goede kop koffie, wat kan het leven goed zijn!
We nemen de toeristische route langs de kust in plaats van de highway, we willen tenslotte ook wat zien. Tijdens het rijden echter doet Jeff een dutje en lezen Tineke en Suuz de krant. Gelukkig stopt Rob af en toe voor een fotootje, zien we toch nog wat.
Het is warm in Santa Barbara, volgens de locals is het nog nooit zo warm geweest, wij boffen. We hebben al zin om eindelijk aan het strand te gaan liggen op een bedje met een parasol, een boekje en lekker te gaan zwemmen in de zee, een prima vooruitzicht.
’s Middags blijven we bij het zwembad, ook niet verkeerd, prima bedjes en een lekkere pool.
Voor het diner gaan we naar de boulevard en met het advies van tripadvisor (erg handig) gaan we bij een fishhouse eten. Het is vol binnen en dat is volgens Rob altijd een goed teken!
We genieten weer van een prima maaltijd met vis, wijn en als toetje een Irish Coffee. Na een korte wandeling over de boulevard gaan we bij het zwembad nog de dagafsluiter doen.
Donderdag zijn we om 9.00 uur weer klaar voor het ontbijt en dat doen we buiten op een bank bij de plaatselijke supermarkt. Vers brood en goeie koffie. Hierna gaan we winkelen, er zitten een paar goede zaken, zoals de Abercrombie, we besteden de dollars goed. Er is gelukkig ook een Macy’s (een soort V&D), Rob koopt nog maar een koffer extra vanwege alle bagage die we hebben.
Dan richting de zee, we hadden al gezien dat er nog geen bedjes en parasols stonden maar we hadden nog goede hoop ze ergens te vinden. Het is warm en er staat geen wind. We zoeken een plekje en branden onze voeten aan het hete zand. Geen bedjes en geen parasols, afijn, we hebben eindelijk onze stranddag, dus niet zeuren.
We doen een bakje koffie op onze handdoek en krijgen het daar nog warmer van, het zweet loopt van ons af. Suuz gaat de zee in om af te koelen. Er zijn veel golven, maar ook veel zeewier en een sterke onderstroom. Uiteindelijk verdwijnt ze half in een enorme golf, verliest het bovenstukje en komt als een verzopen kat weer boven. Lachen....😳
We houden het zegge en schrijven een half uurtje vol en gaan dan maar lunchen, gewoon om even uit de zon te zijn. We kijken elkaar eens aan en besluiten terug te gaan naar het hotel en bij het zwembad te gaan liggen. Ja, op een bedje, we zijn toch wel wat verwend......en het is gewoon te heet!
Het diner doen we in een tent waar we gister al een reservering gedaan hebben, Toma, een Italiaans-Amerikaas restaurant. Ook hier weer heerlijk eten, de jongens aan een bord met  breased beef en de meisjes aan de vis. De wijn smaakt weer prima, evenals het bier.
We gaan nog op zoek naar een kopje koffie ergens op de boulevard maar kunnen niet echt een tentje vinden. Dan maar voor de dagelijkse dagafsluiter naar ons plekje bij de pool. We hoeven niet de foto’s uit te wisselen, we hebben er nu weinig gemaakt.
Morgen een memorabele dag, Rob en Tien zijn dertig jaar getrouwd!