Laatste 3 dagen op Vancouver Island

Door Mark, Janique & Mylo - 26-07-2015 21:39

Onze laatste 3 dagen komen er nu aan en dan zit ons avontuur op Vancouver Island er al weer op.

Nog even een rondje gemaakt over de camping en dorpje Telegraph Cove, laatste foto's hier gemaakt en dan op weg naar Qualicum Bay, dit is een dorpje richting Nanaimo waar weer op de Ferry stappen.

Na 4 uurtjes rijden zijn we aangekomen in Qualicum Bay Camping resort.Hier blijven we tot dinsdag ( 21 juli). Deze camping heeft een aangelegd meertje wat als zwembad gebruikt word. Niet echt groot maar bij aankomst in Qualicum Bay is het best warm dat we gelijk een duik nemen. We hebben een plekje bijna naast het zwembad dus dat komt goed uit. Hier blijven we 2 nachtjes. Even tot rust komen en dat is best wennen, want Mylo zit echt in het ritme van dingen doen en moet dan hier ook even wennen aan de rust. Maar we hebben een zwembad en wifi dus uiteindelijk heeft hij ook zijn draai gevonden. In de middag heerlijk gewandeld over het strand, grote schelpen zoeken en een ijsje halen bij de Zone Cone. (Wat trouwens een Nederlandse eigenaar heeft).

Naast ons staat een een belg die als kind geemigreerd is naar Canada en hij komt even een praatje maken. Een Belg met een canadees accent, grappig!!

Het is alweer dinsdag alles inpakken en op naar onze laatste camping Westwood Lake Campground. Ook leuk avondje naar de Westwood, haha! Deze camping ligt in Nanaimo op 15 min van de Ferry en zoals de naam al zegt Westwood Lake. Vanaf de camping liep een trail naar beneden door het bos naar het meer. Jongens vonden het grappig want het was een smalle trail wat niet erg makkelijk te lopen was met slippers en met hoogtevrees. Maar we zijn aangekomen.

Een prachtig meer met strand en lifeguards. En een platform waar je vanaf kunt springen. En wat grappig was dat de kinderen hier zwemles krijgen in het meer. We hebben daar heerlijk gezwommen en natuurlijk van het platform gesprongen. En wat een uitzicht!! Dat zullen we zeker gaan missen.

En nu dan toch echt alles weer inpakken, de restjes opmaken en camper vegen, afvaltanks legen. Want dit word onze laatste nacht hier op het eiland.

Met alles opruimen etc waren we de tijd helemaal vergeten en was de snackbar van de camping al gesloten, dan maar de berg naar beneden lopen om wat de gaan eten. Het was denk ik een km lopen maar wel steil naar beneden. Dus een hele klim. Maar dan heb je wel wat, we hebben een Canadese pub gevonden, gemiddelde leeftijd hoog maar wel lekker gegeten. Klim weer naar boven en lekker naar bed.

Woensdag (22 juli) de wekker gaat vroeg, half 6. Pfff bedden opruimen en afhalen, laatste dingetjes opruimen en op weg naar de Ferry, we moeten daar om 6.45 uur zijn en dat zijn we gelukkig ook, ingecheckt en om 7.45 uur vertrekt de boot weer naar het vaste land, naar Vancouver.

Wat hebben we genoten van Vancouver Island, van de natuur, de mooie ritten in de camper, van de camper, de boottripjes, van de vriendelijke canadase bevolking en natuurlijk van de Wildlife.

Dan is het tijd om onze camper weer in te leveren bij Fraserway, daar worden we opgewacht en door een Canadees (Nederlander) (die al 50 jaar in Canada woont), die met ons de camper naloopt. Hij houd ons na het uitchecken ook nog even gezelschap bij het wachten op de shuttlebus van Fraserway. Hij vertelde trouwens dat dit het eerst jaar was dat er een campfire ban (verbod) in geheel Canada (meestal maar delen) was en dat het gebruik van water op level 3 stond. Wij zijn onderweg level 2 tegengekomen. Er dient dus erg zuinig gedaan te worden met het water. Ze hebben om te helpen met het blussen van de bosbranden, mensen uit Australie en Amerika over laten komen. Het is echt een noodtoestand. Genoeg gekletst onze shuttlebus komt eraan die ons naar ons Hotel in Vancouver (Richmond) brengt, de Days Inn Airport Hotel. Onze Chauffeur was ook een gezellige babbelaar. Hij zou ons als eerste wegbrengen, maar doordat hij zoveel zat te vertellen, waren we als eerste bij de airport. Ach ook niet erg! Eenmaal aangekomen bij Days Inn blijkt dat ik mijn jas in de bus heb laten liggen. Maar ook nu blijkt maar weer hoe vriendelijk de Canadesen zijn, want een paar uur later heeft onze chauffeur mijn jas even langsgebracht bij ons Hotel. Wat een schatje!!

Hier blijven we 1 nachtje om vervolgens door te vliegen naar Las Vegas.

USA here we come!!

Ons avontuur in Canada zit er nu toch echt op!!