Weer back home....

Door Margreet Langen - 15-08-2015 11:24

15 augustus 2015 Back home

Lieve allemaal. Dit is ons laatste bericht op de site van onze vakantie in Amerika.
Na een lange reis goed thuisgekomen.
Op donderdag 13 augustus hadden we het plan om op tijd naar het vliegveld te gaan in Fort Lauderdale. Dan hier de koffers te stallen en nog even een kijkje in Fort Lauderdale zelf te nemen. Helaas is dit volledig mislukt, jammer genoeg. Met de bus op het vliegveld aangekomen op zoek naar een bagagekluis voor onze koffers. Die hadden ze wel, maar deze ging al om 5.30 pm weer dicht en wij moesten dus voor deze tijd de koffers ophalen. Dat had geen nut meer, dus helaas maar omhangen op het vliegveld tot het tijd was om koffers in te checken. Dat was een lange tijd. Helaas was er voor de douane niet veel te beleven, dus we hebben onze tijd gedood met spelletjes en lekker hangen op de bankjes daar. Uiteindelijk om 5.30 pm konden we onze koffers inchecken. Er ging ook al een vliegtuig om 8.00 pm naar Kopenhagen. Toen konden we door de douane, dat ging vlot. Nu maar eens kijken achter de douane wat hier te beleven viel. Ook niet veel helaas. Een paar shopjes en wat eettentjes. Dus niet zo’n feest als op Schiphol helaas. Lekker onze laatste maaltijd in de USA gedaan bij een wok. Dat was nog even heerlijk. Onze laatste dollars uitgegeven, zodat we die niet meer mee naar Nederland hoefden te nemen. Uiteindelijk om 9.15 uur pm konden we in het vliegtuig. Mooi op tijd en vertrek was ook keurig op tijd 10.00 uur pm (Amerikaanse tijd nog steeds). Toen een lange zit in het vliegtuig. Ongeveer 9.00 uren. Het zat prima, maar het blijft een lange zit. Allemaal een poging gedaan om te slapen, maar dat is nooit veel langer dan 2 uurtjes geweest. Dus behoorlijk brak in Kopenhagen aangekomen. Dit was rond 13.10 uur, gewone Nederlandse tijd weer. Hier hadden we een tussenstop. We vlogen om 16.35 uur uur weer naar Amsterdam. Omdat Kopenhagen centrum maar een 15 minuten met de metro was, zijn we toch maar even de stad in gegaan. Het was schitterend weer. Heerlijk geluncht op een leuk terras. Erg leuk stad zeg, Kopenhagen. We komen een keer terug en dan iets langer... We waren inmiddels wel weer een beetje bijgekomen van de lange zit in het vliegtuig.
Helaas kwam ons vliegtuig uit Tel Aviv en de controle van alle mensen die eruit moesten, was een beetje strenger en het duurde dus ook wat langer. Met iets meer dan een half uur vertraging, stegen we dan uiteindelijk op rond 17.10 uur, om naar Amsterdam te gaan. De vlucht duurde een uur vanaf de start tot de landing. Uiteindelijk om 18.35 uur in de aankomsthal in Schiphol. Koffers waren er vlot gelukkig. Een heerlijk broodje gekocht voor in de trein. Heerlijk zeg, weer echt lekker brood, na al dat vreselijke brood in Amerika. Om 21.30 uur kwam Daniël ons van het station in Assen halen. Voor ons gevoel was het natuurlijk 15.30 uur. Maar we waren gelukkig behoorlijk kapot van de twee dagen reizen. Inmiddels is het nu zaterdag geworden en het hoofd voelt een beetje wazig (of je een hele nacht aan het stappen bent geweest ;-)). Tja als je dan om 9.00 uur uit bed gaat, naar een aardige onrustige nacht slapen, dan is het eigenlijk gewoon dat je midden in de nacht opstaat. Maar de beste remedie tegen een jetlag, is volgens mij, gewoon stug doorgaan in je nieuwe ritme en uiteindelijk accepteert het hoofd je nieuwe ritme. We zullen zien.....

We kijken terug op een geweldige vakantie van 5 weken in de USA. Het was geweldig. Maandag roept de arbeid weer en kunnen we weer helemaal in het ritme komen.

Iedereen bedankt voor het lezen van de verhalen en de lieve berichtjes....

Liefs van ons allemaal vanuit Assen!