Tampa/ St Petersburg

Door K. Pak - 20-07-2015 00:19

Tampa

Dag 1.
Na een rit van zo’n 2 uurtjes vol met regen en onweersbuien kwamen we aan in een mooi natuurgebied op een camping. Bij het inchecken bleken we een dag te vroeg te zijn, maar gelukkig konden we wel blijven, maar nog niet op de door ons gereserveerde plek. Toch waren we even van slag hoe dit gekomen is, omdat we alles zo zorgvuldig hadden gepland.

Nadat het maar bleef regenen hebben we wat winkels opgezocht. Hierna hebben we nog even lekker buiten kunnen zitten om te genieten van het uitzicht en te eten. We hebben een plek direct aan het water, wat erg mooi is. Toen het donker werd hebben we in de camper een spelletje gedaan en zijn vroeg gaan slapen.

Dag 2.
Vandaag begon het weer met helaas regen.  Dus in de camper ontbijten, plannen maken en daarna douchen in het douchegebouw. Bij terugkomst leek het alsof we weer onder de douche hadden gestaan, dus leek het ons beter om het binnenprogramma te gaan volgen dat we gemaakt hadden.

Als eerst zijn we in het Dali- museum geweest, wat wel leuk was. Vooral die surrealistische tekeningen van hem zijn erg interessant door het verhaal wat erachter ligt.

Hierna zijn we met de trolley, voor maar 50 dollarcent per persoon op weg gegaan langs de kuststrook, de pier en de winkels. Lekker wat eten samen en terug naar de camping.

Gelukkig klaarde het onderweg wat op, zodat we naar het strand van Sint Petersburg konden. Dit was het plaatje wat we voor ogen hadden in Florida, dus het was wel erg leuk. We zaten hier aan de golf van Mexico en het water was erg warm. Hier hebben we een stukje over het strand gelopen en zijn we verder gaan rijden.

Daarna zijn we het natuurpark nog in geweest bij onze camping. Dit park bestaat uit strandjes en palmbomen. Hier zagen we ook de sunshinebridge (zonder sunshine) en rode mieren. Kimberley heeft zo’n 12 rode mierensteken op haar voet, doordat ze in een nest ging staan. Gelukkig valt het nu allemaal wel mee, maar het deed behoorlijk zeer.

Op onze nieuwe plek op de camping, met weer zo’n mooi uitzicht, hebben we beide nog lekker gelezen en een spelletje gedaan.

Dag 3.

Vandaag was een rustige dag. We wilden graag naar het strand, maar het weer liet dit nog niet echt toe. We hebben een wasje gedraaid en deze opgehangen buiten, maar al heel snel weer afgehaald en in de camper opgehangen, i.v.m. de regen. We zijn boodschappen gaan doen en daarna zijn we weer naar het strand van St Pete geweest, maar na een aantal flitsen vanaf de parking gezien te hebben zijn we toch maar terug naar de camping gegaan. Hier hebben we rustig zitten lezen, wandelen etc.

Doordat het buiten constant zo vochtig en heet is, staat overal binnen (ook in de camper) constant de airco aan. Dit houdt voor ons nu in dat we ontzettend verkouden zijn geworden. Erg lastig en dat midden in de zomer…

Dag 4.

De laatste dag hier in st Petersburg/ Tampa. Het begon lekker zonnig, waardoor we toch nog maar een was hebben gedraaid (het moet wel, want het is zo vochtig dat je alles echt maar een halve dag kan aanhouden ;) ). In de middag zijn we lekker naar het strand gegaan, Hier hebben we heerlijk gelegen naast een schildpaddennest (verder niet kunnen zien, want dit is begraven in het zand, maar wel afgeschermd). Hier hebben we ook een aantal keer in het water gezwommen, ondanks de waarschuwingen voor haaien. Haha, nee hoor, dit was een goed bewaakt stukje strand waar echt gezwommen mocht en kon worden.
Een chipje hadden we ook wel verdiend op het strand, maar nadat Kimberley een handje chips had gepakt, kwam er een meeuw om deze vervolgens zo uit haar hand te graaien, waardoor alles door de lucht vloog en alle meeuwen ons leken aan te vallen (net zoals in die ene film)

Nadat we er wel weer even genoeg van hadden zijn we naar het fort geweest. Hier hadden we wel iets meer van verwacht. Het waren een paar lege kamers, waar ook niks meer in te zien was, erg jammer.

Op de visserspier hebben we nog een rondje gelopen, waar we rond de pier een dolfijn zagen zwemmen. Voor ons heel bijzonder om het dier in het wild te zien, maar alle vissers keken er niet naar om. Hier zouden ook manatees (zeekoeien, denk ik) zwemmen, maar deze hebben we helaas niet gezien.

Terug op de camping zijn we eerst al het vieze zand van ons af gaan wassen en hierna zagen we dat we toch wel een beetje verbrand waren. Hoe voorzichtig  en kort we ook zijn geweest. Gelukkig is de aftersun geduldig en zullen we ons vanavond maar een keer extra ermee moeten insmeren en verder snotteren...