Fort Myers

Door K. Pak - 23-07-2015 03:37

Dag 1.
We zijn rustig opgestaan en richting Fort Myers gereden. Onderweg zijn we langs 2 sportzaken gereden, waar Patrick eindelijk een nieuwe honkbalhandschoen heeft gekocht!
Op de camping aangekomen kon Patrick zijn ogen niet geloven, omdat we recht tegen de brandweerkazerne aanreden. Deze zat echt pal naast de camping.

Op het plekje aangekomen kon Kimberley haar ogen niet geloven, omdat we bijna op het strand stonden met de camper. Echt supermooi om te zien.

Natuurlijk ging Patrick nadat we geïnstalleerd waren direct even een kijkje nemen in de kazerne, waar hij weer een mooi t-shirt heeft gescoord. De mannen waren erg vriendelijk en vonden het ook wel leuk om hem van alles te vertellen. Uiteraard zijn er foto’s gemaakt.

‘s Avonds hebben we lekker naast de camping gegeten. Kimberley vroeg om een pizza met allerlei soorten vlees, bleek dit een 2 persoonspizza te zijn, dus we hebben ons allebei heerlijk vol kunnen eten… vervolgens nog even een drankje gedaan aan de bar daar, waar natuurlijk honkbal aanstond, dus je kan je wel voorstellen dat Patrick helemaal in zijn element was.

Dag 2.
Vandaag op pad om het Vietnam memorial te bezichtigen. Patrick wilde deze graag zien, hij had van alles opgezocht op TripAdvisor.com. Dit stond wel hoog op zijn lijstje, dus wij er naar toe. We kwamen aan op een memorial begraafplaats. Wij daar met onze camper naar binnen gereden en we voelden ons niet helemaal op ons gemak. We kwamen daar een medewerker tegen, waar Patrick aan vroeg of we op het Vietnam memorial waren. De medewerker zei dat dat klopte en wees ons de weg naar de parkeerplaats. Op de parkeerplaats aangekomen vroeg hij wat we nu precies kwamen doen. Nogmaals gezegd dat we het Vietnam memorial  wilden bezichtigen. Hij zei dat er een hoop veteranen lagen en wilde ons in het golfkarretje wel een rondleiding geven.

Toen kregen we dus een rondleiding over de begraafplaats wat helemaal niks met het Vietnam memorial van doen had. Na deze bijzondere rondleiding die gelukkig maar 3 minuten duurde zijn we snel weer weggegaan en hebben we bij de eerste de beste Mc Donalds van de gratis wifi kunnen genieten en kunnen opzoeken waar deze Vietnam memorial dan was. Dit bleek 600 meter verder te zijn… hihi.

Wij dus verder zoeken en we kwamen hem inderdaad tegen. Was het 1 groot standbeeld en verder niks…. Je kan je wel voorstellen dat we hier wel om hebben gelachen. Wat je op TripAdvisor.com ziet dat is het ook echt. Niets meer niets minder.

De rest van de dag hebben we elk stukje schaduw wat we tegenkwamen benut om uit de hete zon te blijven met ons nog half verbrande lichamen. Wel hebben we even een duik genomen in de veel te warme Golf van Mexico (het lijkt wel of al die Mexicanen in het water hebben staan piesen om het water op te warmen). Pas na zessen hebben we echt op het strand gezeten! En dat was heerlijk.

Dag 3.
De laatste dag hier in Fort Myers. We zijn rustig begonnen, omdat het ’s morgens regende. In de middag zijn we naar het dorpje hier geweest met de trolley. Dit is best apart, omdat je voor elke rit 75 cent betaald, waar je ook heen gaat. Het dorpje zag er leuk uit en bestaat eigenlijk uit souvenirswinkels en restaurants. We hebben hier een heerlijk ijsje gegeten en zijn weer terug gegaan naar de camping.

Rond een uur of 6 zijn we weer op het strand gaan liggen en hebben hier weer genoten van de zon en de afkoelende bries.
De dag hebben we samen afgesloten met een heerlijke 2 tweepersoonspizza!

Morgen gaan we naar de Everglades. Geen idee of we daar internet hebben. Hier verblijven we 4 nachten. We hebben in ieder geval al een boottocht besproken en gaan daar heerlijk wandelen tussen de slangen en alligators. Wij hebben er weer zin in!