De vlucht

Door T. Geldof - 21-07-2015 17:47

Goedemorgen Denver! We zijn net terug van het ontbijt (wafels, bagels en toast!) op onze eerste dag, dus dat betekent dat we veilig zijn geland en het hotel hebben gevonden.

Gisteren stonden we om 7:00 uur klaar in Gouda om met de taxi naar Schiphol te worden gebracht. Dat ging voorspoedig, zo ook de vlucht van 10 uur naar Houston, Texas. Veel interessants kun je over zo'n vliegreis niet vertellen, maar toch was de vlucht voor de een bijzonderder dan voor de ander. Britt keek haar ogen uit: schermpjes in je stoel, vliegtuigmaaltijden (yum!) en zelfs een eigen kleedje. Ongelooflijk.

Het was nog maar de vraag of we onze overstap in Houston zouden halen, want we hadden maar een uur en een kwartier. Binnen die tijd moesten we onze bagage ophalen, door de douane, onze bagage weer inleveren en naar de goede gate. Het bleek inderdaad een spannende onderneming. Massa's mensen stonden voor de douane te wachten, en iemand die ons door alle drukte heen wilde loodsen? Vergeet het maar.

Uiteindelijk bleken we het, als we ons héél erg zouden haasten, nog te kunnen halen. Maar toen moesten we opnieuw door de bagagecheck, en ook daar kon niemand ons even voorrang verlenen. We hebben gerend (de een wat harder dan de ander) en ons vliegtuig gelukkig wel gehaald. Of onze bagage het ook op dezelfde vlucht zou halen moesten we nog maar afwachten.

Aangekomen in Denver bleken drie van onze bagagestukken ook te zijn aangekomen, maar waar de andere twee waren, was onduidelijk. Na navraag bleken die dus inderdaad met de volgende vlucht mee te komen. Op zich niet erg, want dan konden we nog even wat eten. Onze eerste Burger King werd een feit (inclusief XL cola van ongeveer 0,75 per beker). Daarna rolden onze laatste tassen soepel van de band, en konden we onze gigantische auto ophalen (foto volgt). Na drie keer langs het goede hotel te zijn gereden, dat we niet herkenden omdat het van naam was veranderd, konden we ons bedje opzoeken. En we hebben geslapen als roosjes. Het was een spannende dag! Nu gaan we onze camper ophalen en kan het échte avontuur beginnen.