het blogje is om

Door T. Geldof - 12-08-2015 17:56

We zijn weer thuis! Vandaag het laatste bericht van onze vakantie en dit keer geschreven door de vakantieman (Theo).

De afgelopen dagen zijn omgevlogen. Na drie dagen in het Nationaal Park Rocky Mountains zijn we naar Denver vertrokken. De jongelui nogmaals via de hoogste weg van de VS, the Trail Ridge Road (3750 meter, zie ook het vorige bericht) en Marlienke en ik met de camper langs een zuidelijke bergroute. De avond voor vertrek werden we nog verrast met het bezoek van moedermoose met jong op de camping. Ofschoon het lamme goedzakken lijken wordt men gewaarschuwd voor deze moeders met hun jong. Ook de elandstieren kunnen onvoorspelbaar zijn, zoals de oud burgemeester van Grand Lake in 2006 op weg naar de kerk heeft ervaren http://www.denverpost.com/ci_3642873?source=rss

Maar dit exemplaar liet zich rustig fotograferen.

Op weg naar Denver hebben de kinderen (zij weer) nog een bighorn schaap gespot.

Zondag was de dag van de grote stad. Zij die wilden winkelen konden dat gaan doen en voor hen die dat niet wilden stond een alternatief programma op de rol. Zo liep ik op zondag dus alleen in de stad mijn alternatief programma te volgen (overigens niet tot mijn spijt).

Van het winkelen zijn geen foto's, van mijn programma daarentegen wel: gebouwen bekijken, lezen in het park, museumbuurt bezocht (let op de bijzondere plek van de slapende persoon onder het kunstwerk) en van het straatfeest 16. Street genoten.

Zaterdag en zondagavond hebben we 2 keer een afscheidsetentje genoten (Indiaas en Italiaans)

en toen was het feest helaas vooorbij. Met lood in de schoenen, pijn in het hart en forse tegenzin hebben we afscheid genomen van ons tijdelijk gastland en hebben we Britt, ondanks heftig tegenstribbelen, ook nog meegekregen.

De terugreis ging vooorspoedig en op maandagochtend om 9 uur waren we weer thuis (ook hier hebben we geen foto's van genomen).

Tijdens een korte evaluatie op het vliegveld van Washington (overstap) hebben we volmondig uitgesproken dat dit voor iedereen een fantastische vakantie is geweest. De prachtige omgeving, het weer, het programma, maar vooral de positieve bijdrage van alle 5 deelnemers hebben hier aan bijgedragen. Een vakantie om nooit te vergeten.

Het blog is nu afgesloten, maar niet nadat we iedereen in Nederland die ons heeft gevolgd hartelijk willen bedanken voor alle leuke reactie. Ook dat maakte onderdeel uit van het succes van onze trip.

ineke d.s. 12-08-2015 19:23 {{button-34170}}

Nou, wat klinkt dat allemaal feestelijk, zoals jullie deze prachtige vakantie samen beleefd hebben en nou maar na genieten !
En blij, dat jullie het er levend afgebracht hebben. Hebben jullie meegekregen, dat in Yellow Stone Parc een vrouw is aan gevallen door een grisly beer ? Heeft het niet overleefd .
Groetjes en ik hoop dat jullie kunnen uitrusten en nagenieten van alle avonturen. Groetjes,
ineke

Els 12-08-2015 20:35 {{button-34179}}

Welkom weer in Nederland. Wat ontzettend leuk om jullie verhalen elke keer weer te lezen. Ik heb er van genoten. Hoop dat jullie het thuis ook weer leuk gaan vinden.
Liefs Els

Marjolein 13-08-2015 12:20 {{button-34216}}

Wat een geweldige vakantie hebben jullie gehad.
met veel plezier jullie reis gevolgd.
En nu maar weer zien te "landen"in nederland.

Rob 14-08-2015 18:15 {{button-34305}}

Bedankt voor jullie royaal met smaakvolle prenten gelardeerde reisverslag. De aanschaf van een hard copy laat ik nog even afhangen van de plaatsing van gespotte hertjes.

Jos 18-08-2015 13:30 {{button-34498}}

Fijn dat jullie terug zijn/ wilden komen. 't Is hier ook best leuk . . .
We spreken elkaar binnenkort.