22 augustus - Moab

Door Harmen en Bernadien - 23-08-2015 05:11

We dachten vandaag een rustdag te hebben maar vandaag was het verre van dat.

Op het programma stond vandaag de nationale parken Arches en Canyonlands en misschien nog Dead Horse Point State Park. Het laatste zijn we niet meer aan toegekomen vanmiddag en hebben we laten schieten.

We waren vanmorgen iets later wakker en zijn na het ontbijt naar Arches gegaan. Toen we het plattegrond van de Ranger kregen hadden we niet gedacht dat het park zo groot was. We hadden afgesproken om aan het eind van het park te beginnen bij Landscape Arch, omdat de trail (wandelroute) de langste zou zijn van allemaal. We waren er iets over tienen en het was ook nog niet zo warm...

De trail is 2.6 km en we dachten dat dit heen en terug was, tezamen 4.2 km! Dit is te doen... Na 1.3 km zagen we Landscape Arch al. Ons vermoeden was dat er verder op de trail nog een beter uitkijkpunt zou zijn... Hadden we beter niet kunnen denken, want we hebben kilometers te lang gelopen door mul rood zand, veel geklommen en afgedaald zelfs allerlei capriolen uitgehaald wat met onze lenige lichamen niet gemakkelijk ging... Na een aantal kilometers in de warmte (inmiddels 35 graden) toch maar aan tegenliggers gevraagd hoe ver het nog lopen was. De trail helemaal naar boven, zodat je de Arch van boven kon zien was zeker nog 5 mile (7 km) 😰.

No way.. We zijn dus maar teruggelopen hebben in totaal 7 km gelopen en we waren bezweet, dorstig en moe na 2 uur terug bij de auto..... Dit overkomt ons ook altijd...

Na een aantal liter water toch maar verder gegaan om de volgende bogen te bewonderen, ook hier waren pittige beklimmingen bij.. We waren inmiddels gewend om te klauteren en zweten deden we toch al.... We hebben Delicate Arch bekeken vanaf het Upper Viewpoint, Turret Arch tezamen met North Window en South Window en als laatst Balanced Rock.. We waren het een beetje zat dus deze hebben we vanaf de parkeerplaat bewonderd.

We reden rond 14.30 uur Arches weer uit, we hebben ons toch 4,5 uur vermaakt in het mooie park.. Toen zijn we nog doorgereden naar Canyonlands. Dit is ook een behoorlijk groot nationaal park. Het bestaat zelfs uit drie delen, Island in the Sky, The Needles en The Maze. In dit park komen de Green River en de Colorado River samen. We waren het dichtstbij Island in the Sky en hebben dit gedeelte van het park bezocht. Het lijkt een beetje op de Grand Canyon met hele mooie vergezichten. De volgende punten hebben we bekeken, Orange Cliffs Overlook, Grand View Point Overlook, Buck Canyon Overloop en het mooiste punt Mesa Arch. Dit was nog even een pittige trail maar de moeite waard. Daarna zijn we snel terug gereden naar het hotel om verkoeling te zoeken aan het zwembad!

Het was vandaag een vermoeiende dag en we hebben veel mooie dingen gezien! Morgen gunnen we ons zelf een rustig dagje 😊.

De volgende blog komt vanuit Bryce Canyon, weer een mooi park en volgens vele het mooiste park!! En er staat nog veel meer mooi's op ons te wachten namelijk, Zion en Yosemite!! We hebben er zin in, we hebben al veel natuurlijk schoonheden mogen bewonderen en kijken uit naar de rest!