Dag 10- 2 sept. Memphis

Door Cor en Rita Toering - 02-09-2015 21:38

Vandaag hebben we plm. 18 km gereden naar Downtown Memphis. Het is 32 graden en geen wind, dus bloody hot. Achteraf hadden we wel een dagje korter hier kunnen zijn, Graceland, wat we gisteren hebben bezocht was het hoogtepunt, verder is er hier niet veel te beleven.

We zijn met de auto naar de hoofdstraten Union Ave en Beale Street gereden, de bakermat van de Blues. we konden daar de auto voor $ 5,00 op de parking zetten. Zoals Nashville groot is geworden door de country muziek, zo is het hier in Memphis meer blues en soul, ook wel leuk, maar al wandelend door de stad hadden we toch niet dat "WAUW" gevoel. Alles een beetje gor en heel veel zwarte mensen, we voelden ons wel veilig hoor en ze waren ook vriendelijk tegen ons, maar het had geen klik. Misschien was het te vroeg en/of te heet. We hebben nog een kijkje genomen in het Peabody Hotel uit 1925, een peperduur luxe hotel waar de peabody ducks een hoofdrol in het hotel spelen.

We zijn naar de Mississippie River gewandeld en aan de Riverside drive wat foto's gemaakt van de mooie bruggen en de radarboot. De Mississippie River is de natuurlijke grens tussen de staten Arkansas en Tennessee.

Nog iets over de economie: heb ik ook maar uit een boekje hoor, zo slim ben ik nu eenmaal niet van mezelf😀😀😀. Memphis heeft economisch donkere tijden gekend. Oude industriën als tractorfabrieken en bosbouwbedrijven hebben het gebied verlaten. Er zijn veel andere bedrijven voor terug gekomen. De belangrijkste daarvan is transporteur FedEx, dat zijn hoofdkantoor in Memphis heeft. Dankzij FedEx is Memphis International AirPort uitgegroeid tot een van de grootste vrachtvluchhavens ter wereld.

Omdat  de zweetdruppels in onze nek liepen hebben we besloten om terug naar het hotel te gaan, lekker mijn haar wassen en straks een plons in het zwembad maken. Alvast de koffers ordenen voor morgen. En een beetje uitrusten, ja we doen heel veel indrukken op en dat moeten de oudjes toch verwerken, haha. Bovendien wordt het vele lopen en sjouwen me soms ook  wel een beetje te veel. Morgen gaan we echt aan de ROUTE66 beginnen. We hebben vanaf NU geen Hotels meer geboekt, dus zien we wel waar we morgen terecht komen, we willen wel even kilometertjes vreten, Cor is al bezig om de route te bekijken. Ik ga nog wat foto's uploaden en dan was het dat weer voor vandaag.

Dinie 02-09-2015 21:42 {{button-35066}}

Goeie reis on route 66!

Domien & Ineke 02-09-2015 21:47 {{button-35068}}

Veel plezier morgen en we zijn nieuwsgierig naar jullie route 😉😉😉

nans 02-09-2015 22:01 {{button-35069}}

Ha , nou die oudjes sjokken nog een eind weg , veel plezier met de route 66 . En een dagje rust is toch ook wel eens lekker tot de volgende verslag gr nans

Anita vd Jagt 02-09-2015 22:17 {{button-35070}}

Leuk om te lezen! Goeie reis verder en bovenal veel plezier!

Nelly Lepoeter 03-09-2015 09:42 {{button-35083}}

Hallo, we kijken iedere dag uit naar je reisverslag, we genieten ervan. doeii

Gon woud 03-09-2015 12:28 {{button-35086}}

Deze weg route 66 loop ook langs het land en huis van mijn oom,hij had en heeft veel koeien, toen ik op bezoek kwam, vertelde hij, Gon als je (stront) ruikt,dan zijn we bijna thuis. Er zijn in dat gebied veel boeren die voor de oorlog uit Friesland naar dit gebied vertrokken waren. Veel plezier nog samen en geniet er samen van. Groetjes van mij Gon 🎨

Cor en Rita Toering 03-09-2015 13:51 {{button-35088}}

Gon, ik zal mijn neus op scherp zetten, misschien ruik ik je oom, oh pardon, zijn koeien wel .

Cor en Rita Toering 03-09-2015 13:51 {{button-35089}}

Anja 03-09-2015 14:09 {{button-35090}}

Te gekke vakantie hebben jullie. In plaats van de krant lees ik eerst jullie reisverslag. Denk goed aan jezelf Rita een beetje telexen tussendoor kan geen kwaad.

Liefs Anja

nico en carla 03-09-2015 23:08 {{button-35107}}

leuke foto's leuk verhaal hopen dat jullie nog veel plezier hebben