Dag 25-17 sept. Long Beach

Door Cor en Rita Toering - 18-09-2015 06:27

We hebben vandaag maar 20 km gereden, langs de kust van de Pacific Ocean.

Vanmorgen in het DaysInn Hotel in Longbeach wakker geworden, het is onze laatste dag dus we doen lekker rustig aan. We zijn tegen 12 uur in de auto gestapt en naar de kust gereden. Wel wat anders dan de kust gisteren in Santa Monica daar was het ontzettend druk met veel winkels en hier in Longbeach staan schitterende huizen aan de boulevard met prachtige palmbomen. De zee en het strand is net zo mooi, hier ligt een groot cruiseschip, de Queen Mary, aan de wal, dit schip is ingericht als Hotel en vaart niet meer.

Daarna nog even in een groot park wat fruit gegeten, toch ook wel weer veel mensen die in het park liggen te slapen met een paar plastic zakken waar hun hele bezit in zit. Koud zullen ze het niet hebben want ook 's-nachts blijft het erg warm hier. Wij slapen met de airco aan. In het ene Hotel bijna geruisloos en het andere Hotel weer een herrie ding. Ook nog even over de Belmont Veterans Memorial Pier gewandeld, hier waren allemaal mannen aan het vissen, omdat we hadden gezien dat er hier een wijk is met de naam "Cambodja Town" vermoeden we dat het allemaal Cambodjanen waren die stonden te vissen. Op de pier hadden de vissers de beschikking om de vis gelijk schoon te maken aan een aanrecht met stromend water en snijplanken, door het gat in het werkblad  konden ze de ingewanden terug in zee gooien. Wat zijn die Amerikanen toch slim, haha 🇺🇸🐟🐟

om 4 uur waren we terug in het Hotel en zijn we de boel gaan opruimen, de achterbank van de auto, wat na bijna 4 weken een aardige opslagplaats van schoenen en kleding was geworden, hebben we allemaal naar binnen gesjouwd. Ik heb de koffers opnieuw ingedeeld en gelukkig paste alles in de koffers. Mijn nieuwe leren tas, die ik de naam "donkeybag" heb gegeven gaat mee als handbagage, en weegt behoorlijk.  Voor diegene die IETS hebben gemist, ik kocht de tas in Oatman waar de ezels door de straat wandelen, toen ik naar buiten kwam liep er een ezel op me af en beet zo in mijn nieuwe tas. De afdruk van zijn tanden zijn  goed zichtbaar. 🐴 eigenlijk wel een leuk souvenir 😀😀

We hadden vanmiddag aan de boulevard al warm gegeten, dus op de kamer een boterham met wat fruit en yoghurt konden we het mee doen.

Morgenochtend half 5 op, eerst de auto wegbrengen, en dan naar LA International AirPort in Los Angeles. We vliegen 9.30 uur naar Houston en dan om 16.45 van Houston naar Amsterdam aankomst 9.20 uur (zaterdag). We hebben Amerika in allerlei varianten gezien, de mensen hier in Californië zijn minder aardig dan in de andere staten. Het is steeds erg warm geweest. De route66 was geweldig om te rijden, de Side trips naar Auburn, Nashville en Memphis waren onvergetelijk. We hebben een blijvende herinnering aan de songs over Amarillo. De vele foto's en de videofilm zullen  thuis alle belevenissen weer oproepen, want soms weten we 's-avonds niet meer wat we die dag hebben gedaan. Is dat het ouder wordende geheugen of hebben we te veel gezien.? Thuis gaan we uitrusten. Bedank aan jullie die leuke reacties hebben geplaatst.

Ellen 18-09-2015 07:35 {{button-35731}}

Het was leuk om op deze manier met jullie mee te reizen 😀
Goede reis morgen, en ik zie jullie op Schiphol .

Dinie 18-09-2015 07:42 {{button-35733}}

Het was erg leuk, hoop dat jullie nog wel wat over hebben om thuis te vertellen!
Goeie reis!

Roelof 18-09-2015 08:01 {{button-35735}}

Hoi,
Genoten van jullie verslagen!
Goede thuisreis.

Anja 18-09-2015 08:17 {{button-35738}}

Goede reis terug en snel tot ziens.

Liefs Anja

Arie en Anneke 18-09-2015 08:23 {{button-35741}}

Goede reis en Arie zijn soepje staat klaar in Wemeldingen.

Arie en Anneke 18-09-2015 08:23 {{button-35742}}

Xandra 18-09-2015 08:26 {{button-35744}}

Ik sluit mij aan bij alle andere reacties, het was erg leuk om jullie verslag iedere ochtend weer te lezen en complimenten aan de reporter voor de schrijfstijl.
Goede vlucht home, en we spreken elkaar weer gauw om alle verhalen nog eens te horen

stefan 18-09-2015 08:45 {{button-35746}}

de Route 66 staat nog op mijn bucket list maar dan wel op de motor. hopelijk hebben jullie een friendly sky op de terugweg.

Nelly Lepoeter 18-09-2015 09:35 {{button-35748}}

we hebben genoten van alle verslagen , goede vlucht naar huis.

rifra 18-09-2015 10:10 {{button-35750}}

Leuk geweest om mee te reizen,
Goede reis gewenst en tot spoedig zien voordat wij weer gaan,
Knuffel van ons.

Ineke & Domien 18-09-2015 11:43 {{button-35752}}

Het nagenieten kan beginnen 😉😉😉

Diana 18-09-2015 15:46 {{button-35757}}

Jammer dat het erop zit! Voor jullie, maar ook de dagelijkse verslagen ga ik missen! Was geweldig om te volgen! Goeie vlucht naar huis en tot gauw!

Gon Woud. 18-09-2015 17:06 {{button-35760}}

Goede vlucht gewenst en ik sluit me bij de vorige reacties graag aan. Liefs van mij.😘🎨

Margriet 18-09-2015 19:53 {{button-35763}}

We hebben even een inhaalslag gedaan met lezen, omdat we zelf weg zijn geweest, maar het was leuk om jullie verslag te volgen. Goede reis!

Dag 26. Vrijdag 18 sept. Reizen alleen maar reizen 18-09-2015 22:52 {{button-35776}}

We zitten nu in Houston-Texas. Wachten op de volgende vlucht naar Amsterdam. Van Los Angeles was 3 uur vliegen. Over een uur stappen we in. Dit is het minst leuke van de vakantie. Ik moet het thuis nog even goed uitrekenen, naar schatting hebben we ruim 5.000 km gereden.